Channa micropelets

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quilles
    • November 2008
    • 87

    Channa micropelets

    Hej har köppt ett par sådana här fiskar ( Channa micropelets ) dem är just nu mellan 5-8 cm nu undrar jag vad man kan mata dem med när dem är så små. Vilket den ultimata maten är för sådana fiskar när dem är så små ?
    Och hur ofta skall man mata dem när dem är små ? `

    Har försökt med mask, fisk.

    Tacksam för snabbt svar


    Quilles
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    #2
    Prova räkor! Dela ner räkorna i mindre bitar, levande mindre fisk funkar också! Och angående matningen. Det beror ju på hur fort du vill att han ska växa?

    Kommentar

    • Quilles
      • November 2008
      • 87

      #3
      oki var och köppte frusna mygglarver till dem nu så skall se hur de funkar, angånde hur fort dem skall växa så vill jag att dem 2 jag har skall växa hyfsat fort. Läste på en sida att näar dem är så små som mina är skall dem ha mat 1-2 gånger per dag. Fast dem har redan tagi 4 fiskar idag

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        #4
        Ja vill du att dom ska växa fort så mata 1-2 gånger per dag. Men lite nyfiken bara, hur stort kar har du?

        Kommentar

        • Quilles
          • November 2008
          • 87

          #5
          Dem går just nu i ett 400 liters men kommer att uppgradera så fort jag flyttar till nytt akvarie Funderat på ett 1100 eller 960 liters..

          En lite uppdatering på fiskarna. Dem har ätit 4 zebrafiskar och är inne på sin 5 nu full jakt på gång i akvariet

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            #6
            Okej, men du vet hur stora dessa fiskar blir va? I artbeskrivningen står det att storlek på kar bör vara 400 cm och 4000 liter. Dom växer väldigt fort om du bara matar dom, och med tanke på hur stora dom blir så kanske du ska hålla igen lite på matningen innan du har skaffat ditt nya kar?

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #7
              Dessa fiskar ska inte köpas om man inte har någon erfarenhet om dom.
              Jag har ägt en hel del ormhuvudsfiskar genom åren, har fångat upp egna själv i Asien till och med!

              Du verkar ha dina med sällskapsfiskar, och dom kommer att bli mat för dom rätt ofta.
              Se gärna till att ha en fin botten med mycket växter och rötter till för dom!
              Flytväxter är något som jag rekommenderar otroligt mycket! De ÄLSKAR verkligen flytväxter ^^ , de brukar gå upp till ytan och hålla sig under dom.

              Se till att inte mata dom för mycket, för då kan dom dö, de kan få problem med inälvorna då tyvärr. Om dom fortsätter att äta upp dina sällskapsfiskar så kanske inte du behöver hålla på med att mata dina. ^^

              Kommentar

              • Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

                #8
                De blir roligast när de kommer upp mot metern i längd.
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

                Kommentar

                Arbetssätt...