2 fiskar som dött!!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klackspark
    • November 2009
    • 36

    2 fiskar som dött!!?

    Hejsan!

    Jag har haft en Ancistrus och en Segelfenspleco. Och de sista dagarna har de varit nere och bara legat i ett hörn. Har inte varit aktiva alls. Men sen i går så dog Ancistrusen, och den har i och för sig levt i 4 år. Men sen idag så dog Segelfensplecosen också. Vad har hänt? Har jag fått in någon bakterie eller virus i akvariet som bara dem kan få? De andra fiskarna mår bara bra vilket är skönt.

    Snälla hjälp mig!!

    Mvh//Annie
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Svårt att avgöra vad det kan vara, syrebrist, sjukdom eller bara tillfällighet. I ditt fall skulle jag nog tro på det sistnämda.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Gummiankan
      • October 2005
      • 407

      #3
      som ansjo sa, ibland dör de bara. Har en 4-årig ancistrus hos mig, blir förvånad varje dag han lever kan man säga. Han leker inte, han äter inte, han bråkar inte, han skulle inte drömma om att skrapa rutan, han bara sitter på sin rot och surar! Han har inte gjort något vettigt det senaste året... vill du ha...?

      Kommentar

      • Klackspark
        • November 2009
        • 36

        #4
        Haha, nej men tack för erbjudandet Jag tänkte nog satsa på en Segelfenspleco igen.

        Kommentar

        • Klackspark
          • November 2009
          • 36

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Svårt att avgöra vad det kan vara, syrebrist, sjukdom eller bara tillfällighet. I ditt fall skulle jag nog tro på det sistnämda.

          Okej, ja vi får hoppas att det bara är tillfällighet.

          Tack för svaret!!

          Kommentar

          Arbetssätt...