ormhuvud fisk art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter.S
    • December 2009
    • 20

    ormhuvud fisk art?

    Hej köpte en ormhuvud fisk för ett litet tag sen och frågade vilken art det var. men hon visste inte riktigt tyvärr men tyckte den såg riktigt fin ut så jag köpte den iaf! jag skulle gärna vilja ha lite fakta om den. eller iaf vilken art det är så man kan få tag i lite fakta om den iaf. mat,längd osv.. här är en bild på den iaf.
    Senast redigerad av Peter.S; 01 December 2009, 19:08.
  • Peter.S
    • December 2009
    • 20

    #2
    hur får man upp en bild igentligen? verkar inte funka för mig??

    Kommentar

    • nesseman
      • December 2007
      • 362

      #3
      du måste va guldmedlem,.. eller så länkar du in bilden från typ Photobucket.

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        Använd dig av t.ex www.tinypic.com för att ladda upp bilden där och sedan så skriver du länken till bilden du får här på forumet

        Kommentar

        • Peter.S
          • December 2009
          • 20

          #5
          nu ska vi se dåhttp://tinypic.com/view.php?pic=2ibhqa8&s=6 hoppas det funkar nu ?

          tack Andrem för tipset=)

          Kommentar

          • icefudge
            • August 2009
            • 177

            #6
            jag skulle gissa på "golden assam" channa auratimaculata kan ju va nån annan sort med. finns ca29 olika så...
            Senast redigerad av icefudge; 01 December 2009, 20:04.
            Malar is the shit

            Kommentar

            • Peter.S
              • December 2009
              • 20

              #7
              http://tinypic.com/view.php?pic=35hlb3a&s=6 en till bild på den..

              Kommentar

              • icefudge
                • August 2009
                • 177

                #8
                tycker verkligen det ser ut som en golden assam. du är inbegripen med att den blir rätt stor och äter allt som är mindre än den själv!?
                Malar is the shit

                Kommentar

                • icefudge
                  • August 2009
                  • 177

                  #9
                  channa är rena köttätare. de äter röda mygg, mysis räkor, mm köttigt foder. men de äter ju gärna levandefoder tex tetror, guppys mm golden assam (om det nu är det) blir ca 40cm långa så ett kar på minst 400liter är ju att rekommendera
                  Malar is the shit

                  Kommentar

                  • Peter.S
                    • December 2009
                    • 20

                    #10
                    Ja den äter då allt som man har i iaf!!! fiskbullar.oxhjärta,pellets. karet är iaf på 600liter men lär bli ett större sen iaf.. jag har ju även en red tail och fyra paroon hajar i karet.. och jag vet mycket väl vad alla tycker om paroon haj.. men alla fiskar är just nu runt 9-13 cm långa så alla är iaf lika stora än.. och dom verkar alla trivas jäkligt bra ihop. och hajarna är lugna och fina än iaf och inte alls nervösa av den. men mycket bra iaf att få veta vilken storlek det blir på den och framför allt vilken sort det var på den!! finns det nåt man bör tänka speciellt på den här fisken att ha och inte ha i karet!?!

                    MVH:Peter

                    Kommentar

                    • icefudge
                      • August 2009
                      • 177

                      #11
                      [QUOTE=Peter.S;1352866]Ja den äter då allt som man har i iaf!!! fiskbullar.oxhjärta,pellets. karet är iaf på 600liter men lär bli ett större sen iaf.. jag har ju även en red tail och fyra paroon hajar i karet.. och jag vet mycket väl vad alla tycker om paroon haj.. men alla fiskar är just nu runt 9-13 cm långa så alla är iaf lika stora än.. och dom verkar alla trivas jäkligt bra ihop. och hajarna är lugna och fina än iaf och inte alls nervösa av den. men mycket bra iaf att få veta vilken storlek det blir på den och framför allt vilken sort det var på den!! finns det nåt man bör tänka speciellt på den här fisken att ha och inte ha i karet!?! akta fingrarna är ju ett bra tips och jag menar det på fullt allvar! när du stoppar i handen så tryck i hela näven och ha den knuten så brukar dom inte bry sig. men gör du det försiktigt så kan den få för sig att anfalla dom e ruskigt aggressiva av sig! och lek inte med fingrarna i ytan heller för lite nyttig läsning skulle jag rekommendera monsterfishkeepers
                      Malar is the shit

                      Kommentar

                      • Danne_K
                        • February 2005
                        • 1034

                        #12
                        Skulle bli väldigt förvånad om det där skulle vara en channa auramaticulata "golden assam" Är nästan helt 100 på att det där är en pulchara bilden är lite mörk så vilket gör det lite svårare att se men det är väldigt likt...

                        Kommentar

                        • Peter.S
                          • December 2009
                          • 20

                          #13
                          Ok! jag är själv osäker men ska titta nu och jämnföra igen!

                          Kommentar

                          • Peter.S
                            • December 2009
                            • 20

                            #14
                            har tittat noga nu och tycker det stämmer att det är en pulchara.. hur är den pulchara i beteende osv.. vad ska man helst ge dom i föda? frågar man på zoo så har jag fått olika svar beroende på vilken affär man vart på! så vad säger ni?

                            Tack för alla svar och tips

                            Kommentar

                            • Danne_K
                              • February 2005
                              • 1034

                              #15
                              Dom är ju rovfiskar så utgå ifrån det när du väljer foder. Allt köttigare foder tex rov räkmix el fiskbitar, räkor, med viss till vänjning tar dom även pellets. Nu har jag ju ingen anning om vad du har att jämför med, men dom är ju ganska aggresiva ungefär som många Crenicichla arter om du har haft sådanna tidigare.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...