Channa bleheri och guldgrön kulfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_nes
    • January 2009
    • 64

    Channa bleheri och guldgrön kulfisk?

    Har ett 222liters akvarium med en channa bleheri. Nu är det så att jag har blivit erbjuden en eller kanske två stycken utav "Auriglobus nefastus", "Auriglobus modestus" som tydligen skall vara guldgrön kulfisk? Men jag hittar ingen som helst information om denna fisk.

    Kan man ha dessa två fiskar ihop eller kommer någon att dö?
    Senast redigerad av Micke_nes; 01 September 2009, 16:21.
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    Har tidigare haft dem, då under namnet Chonerinus modestus...

    Det är de mest bitska jävlar till fiskar jag vart med om! mina 4 jobbade i grupp med att vända uppochned på Macrobrachiumräkor på 8-10 cm och bita ben och klor av dem för att sedan göra processen kort från buksidan... andra fiskar var inte att tänka på för min del... de anföll sprutfiskar, månfiskar, argusar och andra kulfiskar...

    Tillsammans med en channa vet jag inte, men den har ganska mycket bitvänliga fenor vad jag sett...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Micke_nes
      • January 2009
      • 64

      #3
      Ursprungligen postat av Vandal
      Har tidigare haft dem, då under namnet Chonerinus modestus...

      Det är de mest bitska jävlar till fiskar jag vart med om! mina 4 jobbade i grupp med att vända uppochned på Macrobrachiumräkor på 8-10 cm och bita ben och klor av dem för att sedan göra processen kort från buksidan... andra fiskar var inte att tänka på för min del... de anföll sprutfiskar, månfiskar, argusar och andra kulfiskar...

      Tillsammans med en channa vet jag inte, men den har ganska mycket bitvänliga fenor vad jag sett...
      Fick en "Chonerinus modestus" igår. han är runt 4cm nu. Än så länge verkar den ganska lugn. Får hoppas att Channa klarar sig.

      Kommentar

      Arbetssätt...