Grodägg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

Grodyngel äter även mygglarver. De kan även äta upp varandra om det blir lite mat i vattenhålet de bor i. Har själv sett när de kalasat på sina syskon.

Kommentar

• solis
      • July 2008
      • 5064

[ATTACH]18826[/ATTACH]Alla prickar är grodor

[ATTACH]18827[/ATTACH]
      Så här såg det tyvärr ut i morse utanför grannens damm några hundra meter härifrån förstår inte hur så många kunnat bli överkörda bara nu på morgonen när det knappt varit någon trafik.
      Detta är dom vuxna grodorna vet ej om dom skulle dit eller därifrån min man trodde att det var ett hundratal har ej sett det själv
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentar

• Azur
        • March 2003
        • 12946

1) Ta få ägg. Det är ingen idé att ta mer än en kaffekopp rom, det blir uppåt ett hundratal grodyngel.
        2) Flingfoder för fisk funkar som foder åt ynglen.
        3) Jag skulle rekommendera att ni släpper dem när ni ser att svansen börjar krympa på några av dem, då är det bara nån dagar tills de blir färdigbildade miniatyr-grodor/paddor. Vänta inte för länge, släpp dem hellre förr än senare.

Anledningen till att man bör släppa dem i tid: efter metamorfosen blir de landlevande (och drunknar om ni försöker hålla dem i vatten), och de kräver konstant tillgång till stora mängder små levande insekter. Det är mycket svårt att föda upp smågrodor efter det att de lämnat vattnet, så släpp dem innan det händer.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• eriahl
          • April 2004
          • 5681

Så onödig död för dom. Undrar om man får sätta upp varningsskylt för tex grodövergång eller kanske finns att få gratis? Den närmaste ser dessutom ut som min favorit vanlig padda. Men vilken slakt det ser ut som annars. Små är ju tyvärr lätta att missa. Men stora kan nästan tas för stenar så konstigt att folk inte svänger litegrann bara
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• solis
            • July 2008
            • 5064

Tack för hjälpen och jag ska släppa i dom när svansen börjar krympa, har bara 40-50 ägg ska också bygga upp med sand så att dom har en liten land del.Klicka på bilden för större version

Namn: P1030201.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,5 KB
ID: 2106247
            Man kanske ska kolla med skyltar vem vet om det finns fast då får det vara många med tanke på att här är flera dammar på denna vägen.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentar

• HenkeP
              • January 2009
              • 886

Måste väl räcka med två skyltar, en i varje ända av vägavsnittet där grodorna/paddorna korsar, samt en tilläggskylt med tex. "0-800 m." eller liknande..

Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

Kommentar

Arbetssätt...