Salamander

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rolle85
    • January 2009
    • 124

Salamander

Hej

Jag önskar få förslag på salamandrar man kan få tag i zoohandeln. Gärna som lever kombinerat i vatten och lite på land.
    15 L Körsbärsräkor, snäckor, harneskmalar.
    54 L Pansarmalar, Platys, Mal, Långstreckade pansarmalar.
    35 L Black Crystal, Red Crystal, White Pearl.
  • Mobster
    • June 2008
    • 506

eldbukssalamander?

Kommentar

• Rolle85
      • January 2009
      • 124

nån mer?
      15 L Körsbärsräkor, snäckor, harneskmalar.
      54 L Pansarmalar, Platys, Mal, Långstreckade pansarmalar.
      35 L Black Crystal, Red Crystal, White Pearl.

Kommentar

• Baf2
        • February 2008
        • 421

Nästan alla salamandrar vill ha en landdel och vattendel.
        Åk till Zoo handeln och fråga nån där, dom kan även beställa andra arter.

Kommentar

• Monday
          • January 2009
          • 1

Heej.. Jag har hört att eldbukssalamandern (kinesisk och japansk) är giftig. Tydligen har dom samma gift som blåsfisken. I mindre mängd, men ändå påvärkande på en människa. Jag och min familj skulle först skaffa en kinesisk eldbukssalamander men de gick inte p.g.a min 2åriga lillebror. Om han får för sig att stoppa den i munnen så är han död. Man ska vara försiktig och jag skulle inte rekomendera den. Men jag har hört att de flesta salamandrar som bor i europa är fridlysta, så vattensalamandern (som också är på land) är utesluten. Jag försöker själv att hitta en salamander som är både på land och i vattnet och såklart inte giftig.
          watch out for tha häst your little bad morot<3

Kommentar

• smurfmats
            • February 2003
            • 3538

alla groddjur är giftiga, mer eller mindre. vissa kan döda dig, vissa påverkas du inte av. men man ska alltid tvätta händerna efter man tagit i groddjur. groddjur är heller inga "kramdjur" utan trivs bättre i sitt terrarium.
            tråden om fjärilars lek!

Kommentar

• Lexie & Leo
              • October 2008
              • 5

Ursprungligen postat av Monday
              Heej.. Jag har hört att eldbukssalamandern (kinesisk och japansk) är giftig. Tydligen har dom samma gift som blåsfisken. I mindre mängd, men ändå påvärkande på en människa. Jag och min familj skulle först skaffa en kinesisk eldbukssalamander men de gick inte p.g.a min 2åriga lillebror. Om han får för sig att stoppa den i munnen så är han död. Man ska vara försiktig och jag skulle inte rekomendera den. Men jag har hört att de flesta salamandrar som bor i europa är fridlysta, så vattensalamandern (som också är på land) är utesluten. Jag försöker själv att hitta en salamander som är både på land och i vattnet och såklart inte giftig.

Men snälla.. om det finns risk att din lillebror stoppar den i munnen bör ni inte ha någon salamander alls, oavsett om den är giftig eller inte. Det är inte leksaker! En eldbukssalamander tar skada av att handskas för mycket med, deras hud gillar det inte. Så OM du skaffar en ödla bör den stanna i sitt terrarium, inte hanteras som keldjur av småbarn.

Kommentar

Arbetssätt...