Gummiål Typhlonectes natans

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rogge
    • July 2002
    • 310

Gummiål Typhlonectes natans

Hej

Jag bara undrar om det finns någon som vet om det finns någon affär i Ghb området som har den i sortimentet?????????

Kolla in länken så får ni se hur underbara dom är!!!!

MVH Rogge
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

Har ite sett dom här omkring! men jag förstår varför du vill ha dom =) en öronål är inte att tänka på då? annars hör om någon kan ta hem =)
    Mvh Patrik

Kommentar

• rogge
      • July 2002
      • 310

Gummi ål

Ursprungligen postat av patriksg
      Har ite sett dom här omkring! men jag förstår varför du vill ha dom =) en öronål är inte att tänka på då? annars hör om någon kan ta hem =)
      ÅÅÅnej det är inte att tänka på hehe jo jag ska höra mig för om det finns någon som kan ta hem......

Kommentar

• Amaro
        • January 2007
        • 1709

rogge skaffa dig 2 öronålar, 1 blir skygg har ja märkt, när ja köpte den andra så började den simma runt o synas hela hela tiden, skit roliga och riktigt riktigt fina är dem.

dem blir ju relativt stora och fina också kör på dem istället
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

Kommentar

• Dysnomia
          • April 2004
          • 1692

Öronål är verkligen vackra! Vår "Ulla" var väldigt synlig och otroligt social. Dessvärre tog hon en och annan mindre fisk... *S*
          Numera har vi väderål istället (är lite rädd om tetrorna och vågar inte ha öronål längre) men även den är väldigt synlig och igång. Dock betydligt mindre i storlek.
          Men öronål är ju rejälare och jäkligt kul!
          Bara tänk på att se till att _verkligen_ täcka för. Ulla smet ut genom ett hål (för filtersladden) som var mycket, mycket mindre än henne..... Vi hittade henne död bakom akvariet..
          Skånetös i Dalarna
          MIN ZOON!

Kommentar

• Amaro
            • January 2007
            • 1709

ojj ojj det där har ja inte tänkt på lili, hur ska man täcka för det då? på ett smidigt sätt?

har två sånna hål, ett på varje sida av topplocket för sladdar, slangar mm. De e på ca 10cm i bredd. ca 5cm över vattenytan

Kommentar

• patriksg
              • May 2007
              • 1705

Hör med havannazoo.se ligger i surte, han har massa olika ovanliva firrar
              Mvh Patrik

Kommentar

• Dysnomia
                • April 2004
                • 1692

Ursprungligen postat av Amaro
                ojj ojj det där har ja inte tänkt på lili, hur ska man täcka för det då? på ett smidigt sätt?

har två sånna hål, ett på varje sida av topplocket för sladdar, slangar mm. De e på ca 10cm i bredd. ca 5cm över vattenytan
                De där jäkla fula fiskarna kan gå i otäckt kar så länge att man hinner slappna av, det är då de slår till.. *Helt övertygad efter att ha haft öronål på rymmen två gånger och fiskat upp väderål bakom bakgrund två gånger*

Jag ska till trekanter av 1 cm frigolit och la i hålen, de formar sig efter sladdarna och hålls på plats av lysrörsrampen på mitt kar. Ett bättre sätt funderar jag fortfarande på... *S*Jag har nämligen 4 hål, 2 bak och 2 fram, varav jag behöver de två fram för matning och tycker det är trist att mecka med frigolittrekanter varenda matning...
                Skånetös i Dalarna
                MIN ZOON!

Kommentar

• Joubert
                  • June 2007
                  • 108

Har en Gummiål här i mitt akvarium, riktigt rolig... Vet inte vart dem kan finnas har aldrig sett dem i nån affär .. fick överta honom av en kompis... När jag fick han + massa andra fiskar så hade jag dem i ett mindre akvarium först innan jag fått upp deras vanliga akvarium på 500 L, så en morgon såg jag något som låg på golvet.. då hade han smitit och legat där hela natten ... trodde inte att han skulle överleva men så stoppade jag tilbaks honom och han överlevde.. dem andas ju luft så. Men sen dess har den inte smitit trots att vi har hål lite här och där i glaset där uppe för pump och allt. Komemr fram lite då och då för att äta... och för att äta upp alla fiskarnas ägg.. och det är inte så kul precis ... men men dem får väl försvara bättre... men det kanske inte är så lätt när det kommer en bjässe som är 40 cm lång...

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00193.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,7 KB
ID: 2098407
                  Senast redigerad av Joubert; 30 December 2007, 23:40.
                  // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

Kommentar

• Amaro
                    • January 2007
                    • 1709

Ps kommer de överens med andra ålar som tex öronålar?

Kommentar

• Joubert
                      • June 2007
                      • 108

Ingen anning, dem är rätt fredliga vad jag sätt av min "gummiål" Men eftersom jag inte har nån annan "ål" än honom så vet jag inte...
                      // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

Kommentar

• nelly.trott
                        • December 2007
                        • 355

Ursprungligen postat av lili76
                        De där jäkla fula fiskarna kan gå i otäckt kar så länge att man hinner slappna av, det är då de slår till.. *Helt övertygad efter att ha haft öronål på rymmen två gånger och fiskat upp väderål bakom bakgrund två gånger*

Jag ska till trekanter av 1 cm frigolit och la i hålen, de formar sig efter sladdarna och hålls på plats av lysrörsrampen på mitt kar. Ett bättre sätt funderar jag fortfarande på... *S*Jag har nämligen 4 hål, 2 bak och 2 fram, varav jag behöver de två fram för matning och tycker det är trist att mecka med frigolittrekanter varenda matning...
                        Ursäkta att jag lånar lite här med lili du kanske skulle behöva en sån där =) kabelgenomföring ,lämna glas skivan till glasmästare och får han borra hål i de

de andra till luft kan du också ha såna fast med intryckt (filter svamp under ifrån =)

Pretect är en oberoende säkerhetsleverantör • Ledande på marknaden och erbjuder ett brett sortiment av smarta säkerhetslösningar • Köp online

http://www.pretect.se/kabelsanering.htm
                        Senast redigerad av nelly.trott; 03 January 2008, 21:12.
                        När du vill att något skall försvinna,
                        kan du låta svavelsyra över detta rinna.

Kommentar

• Rudabb
                          • December 2007
                          • 47

Dom hade gummiål på Hornbach för några månader sedan men jag har inte sett någon sen dess.

Kommentar

• Dysnomia
                            • April 2004
                            • 1692

Ursprungligen postat av nelly.trott
                            Ursäkta att jag lånar lite här med lili du kanske skulle behöva en sån där =) kabelgenomföring ,lämna glas skivan till glasmästare och får han borra hål i de

de andra till luft kan du också ha såna fast med intryckt (filter svamp under ifrån =)

Pretect är en oberoende säkerhetsleverantör • Ledande på marknaden och erbjuder ett brett sortiment av smarta säkerhetslösningar • Köp online

http://www.pretect.se/kabelsanering.htm
                            Åhhh... Coolt!! Det tilltalade "prylmänniskan" i mig!
                            Fasen vet om det inte får bli sådana vid tillfälle.
                            Skånetös i Dalarna
                            MIN ZOON!

Kommentar

• rogge
                              • July 2002
                              • 310

Okej verkar vara svårt att få tag i dom för tillfället men det vore göörsnält om någon vänlig där ute kan skriva här om Han/hon ser någon i Ghb Med omnejd

MVH Rogge

Kommentar

Arbetssätt...