Axolotlägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • narki
    • October 2007
    • 8

    Ursprungligen postat av miluhe
    De är jättetrevliga haft mina i flera år. Har inget salt i vattnet överhuvudtaget.

    okej vad bra!!

    hur är det med vattenivån då? ska det vara fullt med vatten eller ska det vara halvfullt och kanske tom en landdel?

    mvh

    Kommentar

    • Blossom7
      • March 2007
      • 1182

      Ingen landdel, dom går ändå inte upp på land.
      Mina bor i ett 200 liters kar som är till hälften fyllt med vatten, dom behöver större mark yta än sim höjd.

      /B
      "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        Lite nya bilder på min Axolotlhona. Hanen låg och sov i växterna så han får jag fota en annan dag.
        Hennes gälar har blivit mycket mindre sen jag skaffade en kylanläggning som håller tempen på 18-19 grader. De har inte heller lagt ägg sedan tempen blev konstant i karet. Innan fick jag kyla ner det med kallt vatten. Undrar om det är det som påverkar?
        De är pigga matglada och riktiga tiggare. Har karet på salongen och de kommer jämt fram till mina kunder o tigger.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Vidofner
          • March 2009
          • 59

          Grymt tuff tråd. Köpte precis en Axolotl själv. Har den dock tillsammans med blåciklider, silver dollar, silverhajar, skäggmunsmalar och en gökmal. Måste rådfråga med min zoo affär ifall det går att köra med kylanläggning eller om jag riskerar att förlora fiskarna då.
          Har en temp på runt 25 grader nu och gissar att det kan bli lite väl varmt när sommaren kommer. Hur mkt fick du betala för din kylanläggning? Och hur mkt el drar den?

          Kommentar

          Arbetssätt...