Nu har intresset för salamandrar vaknat hos mig igen, ett problem bara var får man tag på tex, eldsalamander, Rödryggad Salamander, Ambystoma maculatum. Vet att tropikhuset säljer, men är i fel del av landet. Finns det någon affär i gbg til exempel?
Köpa salamander
Kollaps
X
-
Havanna zoo har kinesiska eldbukssallamandrar. Havanna zoo ligger i Surte. Söker du andra salamandrar fråga ägarn om han kan ta in det. Han brukar fixa det mesta. Finns även en hemsida. www.havannazoo.sehttp://www.havannazoo.se/ suverrän zooaffär i surte i gbg -
Jag undrar med var man kan få tag på salamandrar. Men jag e nyfiken på den spanska revbenssalamandern....?
På många sidor står det att både den och tigersalamandern är relativt vanliga i zoohandeln... Jag har då aldrig sett någon!
Vore toppen om det blev ännu ett symposium här i Norrköping i år, med fler salamandersorter! Köpte min eldsalamander där förra året.
Men som sagt, var finns de??Kommentar
-
Min revbnssalamander köpte jag på 84:ans zoo i sävenäs. Men det är ju en bit att åka för dej maeztro. För Sävenäs ligger ju i göteborg.http://www.havannazoo.se/ suverrän zooaffär i surte i gbgKommentar
-
Idag var jag och min son på Gubbero Zoo på Norra Gubberogatan i Göteborg. Där hade de jättesöta salamandrar som levde helt och hållet under vatten. Tyvärr visste inte hon i affären vad de heter och papprena hade kommit bort. Men jag skulle vilja veta mer om dem. Kanske någon som vet vad de heter? Ska kolla på internet och se om jag hittar dem och postar här i så fall.Kommentar
-
Det du kan göra är att prata med zoo handlaren om att du skulle vela ha spanska revbenssalamandrar... de kommer att ta hem dem. Bäst är att du har med dig det latinska namnet med dig när du ska ner och beställa hem salamandrar... så har jag alltid gjort, dock ej med mina första som var just spanska revbenssalamandrar... men min smak fastnade inte för dem, de var helt enkelt för trista.Karin "Karan" Teolina Alke Nilsson...
Nu på G: 6 st Axolotler i ett 450 litersKommentar
Kommentar