Köpa Axolotl i sthlm?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hualilai
    • November 2005
    • 82

Köpa Axolotl i sthlm?

Jo det är så att jag ska till sthlm i några dagar nästa vecka. och kom på att dom har någ några bra djuraffärer där
    Och jag undrar om det är smart och köpa med sig en axolotl hem? har pratat med min lokala zooaffärer men dom dom köper ifrån har inga axolotlar!
    Så tänkte att jag kanske kunde köpa en i sthlm när jag ändå ska dit! men är det en så bra idé? klarar den en resa med tåg hem till skövde? jag vill ju inte riskera att den dör eller nåt
    Tjenom Zenom ( ;
  • Nocturna
    • November 2005
    • 344

borde inte vara några problem dock kan kolla i m-stad idag om de kan plocka hem en axelot så slipper du utsätta den för en lång resa
    http://www.amphibia.se

Jo jag har faktiskt guppys... med

Kommentar

• SeanChai
      • May 2005
      • 498

kan tilläggas att om du nu ska köpa en axolotl i stockholm kan det nog vara bra att beställa en först så att du vet att det finns när du väl kommer hit. dom finns inte på överdrivet många platser.

synd att det inte var lite mer tid kvar, har inte bestämt än om vi ska ha kvar våran eller inte...kunde gett bort den om du nu ändå ville ha en, om nu inte nybörjarakvaristerna vill ha den =)

hur som helst, hoppas att det blir en axolotl för dig, ruggigt trevliga djur.

// SeanChai
      Min Zon

Kommentar

• Hualilai
        • November 2005
        • 82

Ursprungligen postat av SeanChai
        kan tilläggas att om du nu ska köpa en axolotl i stockholm kan det nog vara bra att beställa en först så att du vet att det finns när du väl kommer hit. dom finns inte på överdrivet många platser.

synd att det inte var lite mer tid kvar, har inte bestämt än om vi ska ha kvar våran eller inte...kunde gett bort den om du nu ändå ville ha en, om nu inte nybörjarakvaristerna vill ha den =)

hur som helst, hoppas att det blir en axolotl för dig, ruggigt trevliga djur.

// SeanChai

Oh, det skulle vara jättesnällt om du ville kolla i m-stad!

Jo jag vet, det var bara en tanke jag fick att när jag ändå ska dit så kunde jag kolla =)

Jaha ska du ge bort din? varför då? vad är det för någon? Jag är intresserad om inte nybörjarakvaristerna ska ha den men du bor i sthlm va? man är ju inte där så ofta ..
        Tjenom Zenom ( ;

Kommentar

• Drabant
          • March 2006
          • 26

Jag vet att de hade för någon månad sen i djurbutiken som ligger i Vega i Haninge (Längst riksväg 73, alltså inte i själva Haninge Centrum). Haninge är alltså en förort söder om Stockholm.

Kommentar

• Nocturna
            • November 2005
            • 344

glömde totalt bort o fråga blev nerbjuden till deras odlingsrum där alla mina tankar försvann :/

men ring till dem imorgon fråga efter Roger lr Stefan de är väldigt hjälpsama
            http://www.amphibia.se

Jo jag har faktiskt guppys... med

Kommentar

• Nybörjarakvaristerna
              • August 2005
              • 57

Jag skulle nog satsa på att försöka betälla en axolotl närmare dig än att frakta hem en från Stockholm. De större djuraffärerna borde komma beställa hem åt dig.Och som sagt var här i Stockholm finns det inte ett överflöd av axoloter heller utan de flesta får beställa sina.Det är nog att rekommendera för ofta vet inte djuraffärerna hur man sköter om en axolotloch risken med att köpa en i en djuraffär kan vara riskabelt. Den kan ha vait där länge och tillsammans med fiskar(som kan ge den sjukdomar m.m) och ha fel bottenmaterial som större stenar. Så jag måste säga att det bästa är att beställa en och hämta hem den så fort den kommit för att undvika misskötsel hos djuraffärerna.För du vill väl ha en frisk axolotl???Lycka till!!!!
              Axolotlfantast

Kommentar

• SeanChai
                • May 2005
                • 498

som nybörjarakvaristerna säger så kan det vara bra att beställa så man vet att den inte blitt smittad och dyligt. Det med bottenmaterial är viktigt, vi har haft våran axolotl i 9 månader eller nåt sånt och han skiter fortfarande ut småstenar lite då och då (vi har sand i våra akvarium).
                Varför vi kanske ska ge bort våran är för att vi inte vill ha 3 akvarium i lägenheten, blir ett för mycket. dock...igår sa tjejen att hon kommer bli för ledsen om vi ska ge bort den så hon har lovat att hjälpa till med skötseln för axolotlen samt att köpa den en partner så i nuläget skall den stanna, till min stora förtjusning =)

// SeanChai
                Min Zon

Kommentar

• Nybörjarakvaristerna
                  • August 2005
                  • 57

Ursprungligen postat av SeanChai
                  som nybörjarakvaristerna säger så kan det vara bra att beställa så man vet att den inte blitt smittad och dyligt. Det med bottenmaterial är viktigt, vi har haft våran axolotl i 9 månader eller nåt sånt och han skiter fortfarande ut småstenar lite då och då (vi har sand i våra akvarium).
                  Varför vi kanske ska ge bort våran är för att vi inte vill ha 3 akvarium i lägenheten, blir ett för mycket. dock...igår sa tjejen att hon kommer bli för ledsen om vi ska ge bort den så hon har lovat att hjälpa till med skötseln för axolotlen samt att köpa den en partner så i nuläget skall den stanna, till min stora förtjusning =)

// SeanChai

Vad glad jag blir att din flickvän har ändrat sig och vad kul att ni ska köpa en till axolotl.Hoppas att det blir av med dina avelsplaner.Vi kanske kan lån byta axoloter med varandra så kanske det blir lite nya färger i axolotlvärlden så småningom!!!! För här blir det inte några ungar på många månader eftersom vår lilla vildfärgade Rulle inte är sådär väldigt stor än!!Och lekustiska Rickard som bor själv pga. att han inte går ihop med någon axolotl.(ständigt dåliga dagar???)Men sedan hoppas jag att det kanske blir lite axolotlbebisar!!
                  Axolotlfantast

Kommentar

• Hualilai
                    • November 2005
                    • 82

Ursprungligen postat av Drabant
                    Jag vet att de hade för någon månad sen i djurbutiken som ligger i Vega i Haninge (Längst riksväg 73, alltså inte i själva Haninge Centrum). Haninge är alltså en förort söder om Stockholm.
                    Okej tack, får kolla upp det =)
                    Tjenom Zenom ( ;

Kommentar

• Hualilai
                      • November 2005
                      • 82

Ursprungligen postat av Nocturna
                      glömde totalt bort o fråga blev nerbjuden till deras odlingsrum där alla mina tankar försvann :/

Oh... okej har du nummret?
                      Tjenom Zenom ( ;

Kommentar

• Hualilai
                        • November 2005
                        • 82

Ursprungligen postat av Nocturna

Hittade nummret
                        Tjenom Zenom ( ;

Kommentar

Arbetssätt...