Axolotl!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nybörjarakvaristerna
    • August 2005
    • 57

    Axolotl!!

    Har tänkt att köpa en axolotl till vårat 80liters akvarium.
    Vi är glada nybörjare ,så jag undrar om det är någon mening med att köpa en axolotl till vårat akvarium.??
    Om den är svårskött tex.
    Vi har kollat efter skötsel tips på nätet och funnit en del bra saker.
    Men det vore roligt och få kontakt med någon annan som har eller har haft axolotl och få lite tips!!
    Axolotlfantast
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    #2
    ...från infon jag fick fram när jag köpte en så passar axolotln i kallvattensakvarium. 14-22 grader stog det att den skulle ha(om nu det klassas som kallvattensakvarium). den ska ha mycket utrymme på botten att gå på, inte för mycket rötter och växter som sitter fast i botten. den vill inte ha sällskap av andra fiskar då dom äter på gälarna. om du har flera så bråkar dom tydligen ganska mycket och kan skada sig själva.


    såg dock nyss något som såg lite coolt ut om den. i naturen så har den förmågan att byta från vatten till landlevande (vid torka blir det en ödla alltså). stog något om att dom ofta fastnar i barnstadiet och inte producerar lungor, det kanske dom bara gör om dom lever på land.

    om du som jag inte har möjlighet att ha så kallt vatten kanske du ska lämna igen den.

    // SeanChai
    Min Zon

    Kommentar

    • Moppan
      • April 2012
      • 47

      #3
      Jag har hittat lite fakta om dessa underbara (ska köpa en)
      Dom har både lungor och gälar och kan bli 10 till 15 år.
      Man ska minst ha ett 60 liters akvarium och man får INTE ha grus i akvariumet pga att dom kan äta de och dö.

      Kommentar

      Arbetssätt...