namnsförslag och info

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aasa
    • June 2004
    • 8

    namnsförslag och info

    Hej!

    Jag har köpt mig två gulbukade vattensalamdrar (enligt affären) och undra om någon vill hjälpa mig med några bra namn till dessa samt lite utförligare information /skötselråd/storlek/ålder osv jämfört med affären som bara pratade om salamndrar generellt.
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Det bästa du kan göra är att gå tillbaka till affären och be om deras latinska namn. Det är något affären borde veta.
    Sen är det bara att leta på nätet igen.

    Mvh Erik
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • aasa
      • June 2004
      • 8

      #3
      Tack så mycket för svaret. Att jag inte tänkte på det redan när jag köpte dem.

      Mvh Åsa

      Kommentar

      • aasa
        • June 2004
        • 8

        #4
        Gick tillbaka till zooaffären, men de hade inte det latinska namnet och verkade allmänt ointresserade av att ens försöka ta reda på det,. så snälla om någon ser detta, ge mig fler tips!!!

        Kommentar

        • Legolas
          • April 2003
          • 107

          #5
          Du borde gå till djuraffären och säja att dom måste ta reda på namnet för enligt lagen så får djuraffärer inte sälja djur som dom inte veta det latinska namnet på. Dessutom så ska det alltid medfölja en skötselbeskrivning när man köper ett djur i en djuraffär. om dom inte följer dessa lagar så ska dom anmälas för dom har ingen rätt att ha djuraffär då. Detta vet jag pga att jag har läst kursen "djur i zoo" på skolan som krävs för att öppna djuraffär. Jag vet att det inte är så många affärer som följer dessa regler men det är inskrivet i lagen.
          54L: 1 algätare, massor med guppy, 2kopparbarbar
          54L: 1 Kampfiskhane, 1 algätare, 6 guppyhonor
          32L: 1 Eldbukssalamander (Jack Sparrow)


          1 katt (Cello)
          2 kaniner (Arez och
          Callisto)
          1 Hund (Xelda)
          5 Hönor och 1 tupp
          www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

          Kommentar

          • aasa
            • June 2004
            • 8

            #6
            Tack för ditt svar. Jag har efter mycket letande och sökande, fått tag på en bra kontakt på repti.net och tillsammans kom vi fram till att mina salamandrar med största sannorlikhet är Cynops ensicauda. Jag gick tillbaka till affären och berättade detta och ägaren blev i det närmaste förbaskad över att jag var sådan "besserwisser". Skötselråde jag fick vid inköpet var de gamla klassiska akvarium med landdel och röda mygglarver till mat.

            Kommentar

            Arbetssätt...