Matvägran

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Matvägran

    Skulle mata mina salamandrar idag och två av dem åt utan problem, men den tredje skulle inte äta även att jag försökte flera gånger. Varför gör de så? Ger dem varannan dag så han borde ju va hungrig.
  • Whippenet
    • March 2003
    • 16

    #2
    Varannan dag låter lite mycket. Har läst att man högst ska ge dem var 5 dag

    Kommentar

    • Carolina
      • September 2003
      • 25

      #3
      Hej!

      Jag matar mina tis, tors med fiskmat och söndag, med mygglarver. Det tycker jag fungerar!

      Jag ser nu att det var ett tag sedan du skrev att din inte åt....jag hoppas att den mår bättre. Hör annars av dig jag har haft några stycken själv....kankse kan ge några bra tips.

      //Lina

      Kommentar

      • Fija

        #4
        .. och här går jag med dåligt samvete för att jag inte ger dem VARJE dag. När jag köpte dem så sa de i affären att de skulle ha varje dag, men när jag var yngre så fick de mat mer sällan än varannan dag och de har ju överlevt (ca 9 år).
        Så man ska ge dem ungefär tre gånger i veckan?
        Vad händer om de får för mkt?

        mvh

        Kommentar

        • Carolina
          • September 2003
          • 25

          #5
          Hej igen.

          Min erfarenhet säger att om man ger för mycket mat så blir dom mycket lata och sega. Detta extra mycket om man ger mycket fet mat, som t.ex. mygglarver!

          Innan gav jag jätteofta och mycket. Det slutade med att ödlorna typ inte åt allt och vattnet blev förorenat.

          Dock finns det stor fördel med dessa djur, de äter inte när de inte är hungriga :o) som fiskar t.ex.

          Jag tror inte att det är dåligt att skämmabort sina ödlor, men om man vill att de ska vara lite mer på G så ska man nog ge lite lite mindre.

          Kommentar

          Arbetssätt...