Vet ej vilken sorts Grodor jag har?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chazie
    • August 2003
    • 26

    Vet ej vilken sorts Grodor jag har?

    Jag har 2 Grodor i ett Akvarium tilsammans med 3 Salamandrar.
    Jag vet inte om det är Klogroda eller någon annan sort.Den är hela tiden under vatten.Är liten och brun,båda har som en liten "pigg" som sticker ut vid baken.Den ena har lite större.
    Sen undrar jag en sak till.I våras och även nu igen,har jag sett att det ligger som en liten "slem"-hög i vattnet lite överallt.Jag tog ur Grodorna ur Akvariet och placera dem ensamma för att se om det kom mer.Då satt det fast runt en av Grodorna helt plötsligt.(det är som ung:en kokong fast genomskinlig.jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.men jag hoppas ni förstår)Och Grodan hade svårt att ta sig loss ur detta.Nu är det ganska mycket av detta i den skål där de ligger.Och nu undrar jag...Är det ägg..Kommer det att bli yngel?Kan någon tala om för mig?Jag skulle bli jätteglad om jag kunde få svar på mina frågor...Tack..
    CZ
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

    #2
    Ja det är en Klogroda helt klart eftersom den lever under vatten hela tiden för d gör Klogrodan. Låt den inte krypa upp på någonting över vattenytan, för den kan torka ut då. Jag har två sådana, en hona och en hane.
    Det som sticker ut där bak är analen skulle jag tro, den som har lite större är förmodligen honan som blir större än hanen. Hanen är lite mindre än henne och ljusare. Det som ser ut som "slem" är hud som de ömsar, precis som ormar gör
    Mvh Anders

    Kommentar

    • chazie
      • August 2003
      • 26

      #3
      OK....Tack för dom svaren.Då vet jag i alla fall vad som lossnar från dom lite då och då.Sen sa du att honan var lite ljusare.Mina ser lika "mörka" ut båda två, så då har jag väl 2 hannar i så fall.
      Men en sak till:-När Grodor parar sig sätter sig ju den ena ovanpå den andra.Gör dom det även om det är 2 hannar????
      "Ja,jag vet det kanske är en dum fråga.Men frågar man får man inget veta"
      Och maten:-Gav du dom något annat än bara larver?
      Och en sak till bara:-Ska man ha mycket växter i Akvariet till grodorna?
      Tack för dina svar innan...
      CZ

      Kommentar

      Arbetssätt...