Amfibier till 180 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Amfibier till 180 liter?

    Jag har länge funderat på vad jag vill ha för fisk i mitt 180l kar men kommer inte fram till någon jag fastnat för.


    Funderar om det finns någon passande amfibie som skulle trivas?

    Tänker om man skulle ha en slags ö i karet som landsdel med grus/sand, nån skiffersten och lite orkidéer.

    Isåfall skulle landdelen kunna vara 45*30 cm och vattendelen 45*70 cm. Akvariet är alltså 100*45 cm i botten.


    Låter detta rimligt?

    Vilka sortsers salamandrar/grodor kan passa?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är svårt att mata såväl amfibier som fiskar i samma akvarium även om dom i och för sig skulle acceptera varanadra.
    Den amfibie som funkar bäst är väl den rent akvatiska Hymenochiros boettgeri
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Öka på landdelen lite och ta klockgrodor kanske? Lätta och fina. Men då är det matning på land iofs.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av eriahl
        Öka på landdelen lite och ta klockgrodor kanske? Lätta och fina. Men då är det matning på land iofs.
        Också en bra idé. Artbeskrivning på Bombina orientalis
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...