Axolotel ägg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Exolotls
    • December 2012
    • 2

    Axolotel ägg!

    Tänker gå ganska rakt på sak, för några dagar sedan såg jag att jag fått ägg i mitt akvarium hos mina Axolotels
    Problemet är bara att jag har runt 250 stycken och jag kan omöjligt ta hand om alla.
    Självklart tänker jag inte behålla alla men jag har inte mage till att slänga ALLA förutom dem få jag vill behålla

    Så jag undrar om ni möjligtvis känner en uppfödare som möjligtvis skulle vilja få några av mig eller någon av er alla där ute som hade velat haft någon?
    Jag tar självklart hand om dem till de kan äta vanlig mat så dem som köper dem inte behöver lägga ut de extra utgifterna för att köra på levande mat etc.

    Föräldrarna är en vit hona (Leucistic) och en vild färgad hane.
    Äggen har för tillfället mörk och vit blandad färg så jag tror ungarna kan bli riktigt fina
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Jag har ingen erfarenhet av dessa djur men jag tycker du ska vänta tills du ser hur många som du lyckas få att växa upp. Sen finns det nog djuraffärer som kan tänka sig att ta emot några. Annonsera på nätet osv

    Kommentar

    • Papegoj Moi
      • March 2011
      • 171

      #3
      Hej!
      Jag har velat avla på mina Axolotler utan resultat. Men jag har googlat och läst väldigt mycket om det, och det står att man får massor av ägg men sen äter dem upp varandra x)
      Så jag tror det löser sig. Det brukar tydligen bli ett fåtal axolotler kvar efter dem ätit upp varandra
      //wilma

      Kommentar

      • Peter Lundquister
        • January 2013
        • 6

        #4
        Ursprungligen postat av Exolotls
        Tänker gå ganska rakt på sak, för några dagar sedan såg jag att jag fått ägg i mitt akvarium hos mina Axolotels
        Problemet är bara att jag har runt 250 stycken och jag kan omöjligt ta hand om alla.
        Självklart tänker jag inte behålla alla men jag har inte mage till att slänga ALLA förutom dem få jag vill behålla

        Så jag undrar om ni möjligtvis känner en uppfödare som möjligtvis skulle vilja få några av mig eller någon av er alla där ute som hade velat haft någon?
        Jag tar självklart hand om dem till de kan äta vanlig mat så dem som köper dem inte behöver lägga ut de extra utgifterna för att köra på levande mat etc.

        Föräldrarna är en vit hona (Leucistic) och en vild färgad hane.
        Äggen har för tillfället mörk och vit blandad färg så jag tror ungarna kan bli riktigt fina

        Får du några över är jag klart intresserad av dom!

        Kommentar

        • Silverryggen
          • August 2012
          • 43

          #5
          Hejsan, bara att gratulera! Jag är själv inne på min tredje kull av axolotlungar just nu. Du kommer att bevittna en intressant process, från lealösa nykläckta till rovgiriga små monster. Som Wilma skriver så behöver du inte oroa dig över antalet. Min första kull gav runt 200 ägg, av dessa kläcktes 150. När jag sedan lät de växa upp tillsammans i två kar (75 i varje) tog det inte många veckor förrän det endast var fyra kvar. Nuförtiden kör jag med storleksindelade kar, fyra till antalet. Detta ger betydligt högre avkastning. Vad gäller färger så är det svårt att se något mönster, min golden albino (hane) lekustisk (hona) får fler gröna, svarta eller grå-bruna än vad de får ofärgade. Lycka till med dina valpar!
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3520791

          Kommentar

          • MaryRead
            • March 2013
            • 16

            #6
            Silverryggen

            Säljer du eller ska du behålla ungarna?

            Kommentar

            Arbetssätt...