dvärg klogroda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sara1982
    • March 2005
    • 315

    dvärg klogroda

    Hej Folket.

    har en liten fundering, såg häromveckan att en akvariebutik hade dvärg klogrodor hemma och jag tycker dom är väldigt charmiga. Har haft dom förut så skötseln o foder har jag koll på men funderar på om jag verkligen kan ha 1-2 stycken i mitt räk kar? Karet jag hade förut va betydligt större och heltäckt, detta är då 30*30*30 så inte det största och inte öppet runt kanterna även om det säkert skulle gå att lösa så det blev täckt.

    någon som kan stilla min fundering?
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Visst kan du ha grodorna ihop med räkorna. I alla fall så länge räkorna räcker, sen blir det ett renodlat grodkar.
    Möjligen kan de inte klippa en stor amano.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Sara1982
      • March 2005
      • 315

      #3
      va rädd för det.. vill ju inte att grodorna ska ha räkfrossa.

      Kommentar

      • tlundegard
        • November 2011
        • 44

        #4
        Ska inte dvärgklogrodor ha minst ca 54 liter? Rekommenderas över 60 liter för att de ska må som bäst..

        Kommentar

        • FishLoves
          • March 2013
          • 11

          #5
          För att dem ska må som bäst bör du ha minst 3 dvärgklogrodor. Men grodor och räkor ska nog inte vara tillsammans eftersom grodor äter räkor.

          Kommentar

          • rgolsson
            • May 2012
            • 189

            #6
            hade 4 st grodor. slutade med att den ena grodan hade 3 rätters meny, så nu har jag bara en stor jävel :P så räkor skall man nog inte ha tillsammans med grodor

            Kommentar

            • FishIn
              • April 2013
              • 9

              #7
              Hur många liter? Jag tror att grodan äter upp räkorna, du kan ju testa om du vill

              Kommentar

              Arbetssätt...