Dvärklogrodorna försvinner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cola
    • June 2009
    • 56

    Dvärklogrodorna försvinner!

    Förra året så köpte jag två dvärgklogrodor, en försvann, men den tror jag blev uppäten av vår Pansarål då gubben vid djuraffäen sa att den ej gick ihop meed ciklider och kunde sitta i 60L akvarium. Då den grodan försvann misstänkte jag ålen och den blev flyttad till vårat 375L akvarium... Vi vaktade den men dom andra fiskarna var trevliga mot den. Nu i år så köpte vi två till... igår försvann en av dem! (hona) och idag försvann min ända hane! Jag ser dem inte, har dock inte kollat in gömställena så noga men dom brukar inte vara vid gömställena bara vid en växt som man ser dom vid när dom är där. Gräver dom typ ner sig eller??? Tacksam för svar!!!

    [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom är mycket duktiga på att ta sig ut ur akvariet om det finns några glipor vid täckglaset
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Cola
      • June 2009
      • 56

      #3
      okej, men vi har tejpat för våra glipor, men gick nyss upp och kollade, jag hittade ett hål där tjepen lossnat! Dör dom typ sen när dom hoppat ur akvariumet? Men nu är båda honorna borta och hanen har dykt upp igen iaf...

      [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Cola
        okej, men vi har tejpat för våra glipor, men gick nyss upp och kollade, jag hittade ett hål där tjepen lossnat! Dör dom typ sen när dom hoppat ur akvariumet? Men nu är båda honorna borta och hanen har dykt upp igen iaf...
        Man brukar så småningom återfinnas vid någon storstädning i intorkat skick under någon byrå eller något liknande
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Cola
          • June 2009
          • 56

          #5
          okej, dom andra två finns där. Skulle inte vilja hitta den andra grodan död.... får helt änkelt köpa en ny groda....eller dom två jag har kan ju vänta ett år så kan dom få ungar en hona och en hane har jag, så jag måste väl inte åka och köpa någon ny då?

          [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

          Kommentar

          Arbetssätt...