Supertiger Orange Tail

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    Supertiger Orange Tail

    Nu har mina Supertigers anlänt.
    Egentligen var det meningen att det skulle göras ett större samköp från Tyskland och jag skulle ha ett 30-tal, men tyskarna kunde aldrig redogöra för vad dom egentligen kunde leverera så det blev inget köp.

    Man har ju inte lust att skicka tusentals kronor och sen inte få allt man har beställt...

    Så jag köpte dom 6 Supertigers + bebisar som Shrimpshop hade och dom kom idag.

    Jättefina!

    Många tror att den här bilden som syns på internet är Photoshoppad, men jag är tveksam.
    Bilden är sannolikt ett ovanligt bra exemplar men dom ser faktiskt ut så här ungefär.
    Alla är inte lika blå utan mer i gult, men några är mest blå
    Cheap hosting and free web tools. Build your website with our easy webpage builder, web tools, web services, and free website content.


    Har läst lite här o där att dom är större en vanliga tigerräkor och det får jag nog hålla med om, de 3 stora honorna här är gigantiska!
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

    #2
    Coola, hur stora blir dom ungefär?
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid

    Kommentar

    • starcastle
      • June 2008
      • 234

      #3
      De stora honorna är gott o väl 3 cm.
      Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
      Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        vågar man ens fråga vad dom hamnade i för prisklass med frakt och allt?..
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • starcastle
          • June 2008
          • 234

          #5
          Nu blev det ju inget köp från Tyskland över huvudtaget men där är dom inte speciellt dyra. Runt 30 kr styck i svenska pengar + frakt.

          Om jag bara kunde komma ihåg varifrån det var...
          Inte jag som höll i beställningen, jag bara hängde på.

          Shrimpshop tar 65 kr för sina Orange Tail men nu är dom slut. Dom går nämligen i mitt akvarium :-)

          När jag får skattepengar i augusti eller så, så ska jag själv försöka beställa från Tyskland och beställa ett gäng.

          Men de 6 vuxna +småbebisar som jag har nu får väl visa hur pass lätt/svårt det är att hålla dom.
          Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
          Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

          Kommentar

          • Radioaktiva Räkor
            • May 2007
            • 1760

            #6
            Selektiv räkavel <3

            //C
            With a licence to krill!
            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

            Kommentar

            Arbetssätt...