Odla "parasitsnäcka"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

    Odla "parasitsnäcka"?

    Hej undrar om någon har tips på hur man får rejält antal med sånna dära små snäckor som man brukar få med växterna!

    Tänkte ha dom som huvudföda till mina Praktbotior! Plockar dom när jag ser dom från mitt 25L men tror att jag behöver betydligt fler!

    Några förslag?
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #2
    Övermata.
    För mycket mat ger massor av snäckbebisar.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • wallström
      • March 2009
      • 1092

      #3
      Ursprungligen postat av starcastle
      Övermata.
      För mycket mat ger massor av snäckbebisar.

      Håller med, övermata mycket!
      Min syster skulle ta hand om mitt akvarium när jag var borta,hon övermatade så mycket att det var ett cm lager flingfoder på hela botten,fick några hundra kanelbullesnäckor och lite physa då
      Emil

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Ursprungligen postat av wallström
        Min syster skulle ta hand om mitt akvarium när jag var borta,hon övermatade så mycket att det var ett cm lager flingfoder på hela botten

        Undrar hur de tänker. Min mamma matade mina räkor med sjunkande tabletter, en varje dag. Sen att de inte åt dem och det blev en ny tablett på botten för varje dag verkade hon inte reflektera över.
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • alg_oa1
          • May 2007
          • 473

          #5
          Ursprungligen postat av maria_
          Undrar hur de tänker. Min mamma matade mina räkor med sjunkande tabletter, en varje dag. Sen att de inte åt dem och det blev en ny tablett på botten för varje dag verkade hon inte reflektera över.
          Haha, känner igen det där. Har lärt mig att aldrig överlåta matningen till någon om jag är borta. Bättre att de får vara utan mat ett par dagar.
          "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

          Kommentar

          • starcastle
            • June 2008
            • 234

            #6
            Man kan lägga i weekendfoder, tabletter.
            Det fungerar o det finns ju både stora o små tabletter, som räcker olika länge.

            Snäckorna gillar dom också.
            Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
            Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

            Kommentar

            Arbetssätt...