Vad göra med akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wednesday
    • September 2008
    • 11

    Vad göra med akvarium

    Hej! Nu har jag släppt ut mina fiskar från akvariet till dammen så nu står det ett helt akvarium tomt. Har ni några tips på vad jag ska ha i akvariet här näst?

    Det är circus 120 liter, jag hade tänkt mig någon form av krabba eller dylikt, tips och trix?


    mvh Peder
  • Guest

    #2
    Hm, nu blev ja sugen på att göra en laddel i mitt lilla kar för krabbor -.-

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ska du inte använda karet till hösten igen?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Wednesday
        • September 2008
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Ska du inte använda karet till hösten igen?


        Jo men det löser jag då, har ett till akvarium ståendes. Har ni några förslag? är sugen på krabbor eller något dylikt men vilka isåfall skulle passa mitt akvarium?

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Varför inte göra ett räkakvarium då iofs räkor inte är lika "inne" som för något år sedan, men personligen är jag fortfarande väldigt förtjust i dem.
          Ska du ha krabbor är det inte så många som har personliga erfarenheter av dessa, men jag vet att Wilda har krabor här på forumet.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Wednesday
            • September 2008
            • 11

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Varför inte göra ett räkakvarium då iofs räkor inte är lika "inne" som för något år sedan, men personligen är jag fortfarande väldigt förtjust i dem.
            Ska du ha krabbor är det inte så många som har personliga erfarenheter av dessa, men jag vet att Wilda har krabor här på forumet.
            vart tror du man kan köpa krabbor? bor norr om Stockholm

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Akvarieleasing och Södermalms akvarieaffär i Stockholm har jag bara hört gott om, så där skulle jag nog prova först och främst.
              Men det vore nog en bra idé att ringa och höra om de har sådana hemma innan du åker dit.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Hornbach har nån röd variant oxo. 60kr/st

                Kommentar

                • wallström
                  • March 2009
                  • 1092

                  #9
                  Köp massor med crystal red och stoppa ner där och hoppas på att dom förökar sig
                  Emil

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #10
                    Se till att göra akvariet så krabbsäkert /räksäkert som möjligt för de är Experta på att rymma.
                    I Hornbach hittade vi två st krabbor som hade vandrat bort till trädgårdsavdelningen och dött. (Krabbakvariet hos Hornbach är ett växtakvarium där krabborna har det öppet och kan rymma lätt)
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Wednesday
                      • September 2008
                      • 11

                      #11
                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Se till att göra akvariet så krabbsäkert /räksäkert som möjligt för de är Experta på att rymma.
                      I Hornbach hittade vi två st krabbor som hade vandrat bort till trädgårdsavdelningen och dött. (Krabbakvariet hos Hornbach är ett växtakvarium där krabborna har det öppet och kan rymma lätt)
                      har dem krabbor på hornbach? byggvaruhuset altså.

                      ska jag använda sand eller grus i mitt krabb akvarium?

                      tänkte även om det finns krabbor som inte behöver någonstans att gå upp på land? då jag ska ha fiskarna i akvariumet i höst också.

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        Ja det är på hornbach i ett växtkar som krabborna bor i.

                        Alla krabbor behöver gå upp på land. Om man inte vill ha en landdel se till att rötterna sticker upp så att de kan ta sig upp och hämta luft och sola, spana runt lite. Jag skulle ha en landdel om jag skulle ha krabbor för de är väldigt roliga att titta på
                        Om du gör en landdel se till att ha mkt lättgrävt jord, vissa krabbor gillar att gräva hål
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        Arbetssätt...