vad går tillsammans med era räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #16
    Gissa om jag vart glad när jag såg min räka efter att ha gett firrarna mat då bara poppade den upp från ingenstans
    Fiskarna bryr sig inte om den, inte ens malen (segelfensmal) och de delade på samma algtablett

    räka nr 2 har jag inte sett till...bakom akvariet fanns inga spår av den heller.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #17
      Jag har mina körsbärsräkor i ett 310 liters kar som jag har till odling med olika sorters pansarmalar, ancistrusmalar, snäckor och en sewellia unge och sen är där några guppyyngel med.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        Har bara sett en, igår innan lyset släktes ner gick den framför akvariet och då fick man en chans att titta lite på den Så söta när de arbetar så där med fossingarna
        Få se om jag köper 2 st till idag =)
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #19
          Mina räkor är riktigt coola De flyttar inte på sig när malen kommer, HAN på nästan 9cm får flytta på sig, tror de kittlar honom med sina antenner som gör att malen blir lite irriterad *hehehe*

          Vart gömmer de sig på dagarna vet jag ej. de kommer bara fram på kvällen och letar mat
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #20
            Har gula räkor med Dvärtandkarpar/mollys i ett 70liters med bottenfilter.

            Har mina körsbär (odlingen) med 2 a helena + en DarioDario i ett 70liters med bottenfilter.

            Sen har jag ytterliggare x-antal körsbär i ett 260liters med mycket växter, tillsammans med 1 scalarepar/ svärdbärare/ DarioDario/ kardinaltetror/ pansarmalar/ segelfensmollys/ platy / a helena
            / dtoppen /

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #21
              Körsbär och amanos, har haft dem med palettciklid, Neolamprologus brevis, ett par olika grönlingsfiskar, Teleocichla-dvärg-gädd-ciklider, Ancistrus, Danionella, Sawbwa, Poecilia caucana och Limia nigrofasciatus.

              Teleocichlan kunde ta körsbärshanar men lämnade honorna ifred, grönlingarna verkar kunna ta körsbärsyngel, ingen annan har brytt sig om körsbären över huvud taget vad jag kunnat se. Antar att de tagit yngel, men körsbären har i alla fall lyckats öka i antal hela tiden.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                #22
                Jag har inget sällskap till mina räkor. De ynglar av sig som attan och sköter sitt boende på yppersta sätt.
                Dock såg jag härom veckan en mastodonträka tillsammans med mina David Sansii Oo Det är den största Crystal Red jag någonssin skådat!
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                • wallström
                  • March 2009
                  • 1092

                  #23
                  Ursprungligen postat av qenzo
                  Jag har inget sällskap till mina räkor. De ynglar av sig som attan och sköter sitt boende på yppersta sätt.
                  Dock såg jag härom veckan en mastodonträka tillsammans med mina David Sansii Oo Det är den största Crystal Red jag någonssin skådat!
                  bild?
                  Emil

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #24
                    En mastodonräka vill jag se bild på! =)
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    Arbetssätt...