rom?! elr vad kan det va?:S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danne_karlstad
    • September 2008
    • 22

    rom?! elr vad kan det va?:S

    för nåra veckorsen så hitta ja nån slags rom i min yngelbur i akvariumet.. det kom efter ja hade haft i en glödbandstetra i där för hon svullna upp ...
    å nu idag hittade ja fulla akvariet me rom.. elr va det nu kna vara?:S det det ut som grodyngel me vita prickar i .. i akvariet har ja guppy platy ancistrusmal. å alla är yngel för det är i yngelakvariet..:S är det snigel ägg elr rom elr vad kna det vara?:S
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Den glödbandstetran var förmodligen gravid och la ägg där, resultatet blev det att hon avsmalnade och du flyttade tillbaka henne för du trodde hon var 'frisk'. Kan inte tänka mig att det var något annat

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Skulle tro att det är sniglarna som varit i farten.
      Hade det varit tetran skulle dels rommen vara kläckt vid det här laget, och dels var den tydligen ensam så då skulle inte rommen heller vara befruktad.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Skulle tro att det är sniglarna som varit i farten.
        Hade det varit tetran skulle dels rommen vara kläckt vid det här laget, och dels var den tydligen ensam så då skulle inte rommen heller vara befruktad.
        Sant. Det jag reagerade på var "grodyngel", vilket tyder på att det inte var någon snäcka

        Kommentar

        Arbetssätt...