Hoppkräftor och plattmask

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Siwy
    • January 2004
    • 10

    Hoppkräftor och plattmask

    Hej
    Jag har akvarier med räkor
    Är det någon som vet hur man kan bli av med dom äckliga djur.
    Kan en kuliål käka upp dom??Har förökt med endlersguppy utan resultat

    Tacksam för alla svar.
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #2
    Hej!
    Vi har samma problem som du och jag har hört att de kommer när man matar för mycket...så dra ner på matningen om du kan och gör regelbundna vattenbyten. Så gör vi men så fort man råkar mata för mycket så kommer de tillbaks...huu

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • farido13
      • February 2013
      • 1

      #3
      varför kan ni inte bara ta dom med en håv och kasta dom. Fast jag har aldrig haft dom men jag säger bara ni kan ta dom med håven och kasta ut dom.

      Kommentar

      • Ryskbompa
        • August 2012
        • 930

        #4
        Ursprungligen postat av farido13
        varför kan ni inte bara ta dom med en håv och kasta dom. Fast jag har aldrig haft dom men jag säger bara ni kan ta dom med håven och kasta ut dom.
        För att dom är 0,2 till 2 millimeter långa :P


        I vissa perioder har jag haft sånna på röret från pumpen som går lite ovan ytan, inget jag brytt mig om dock

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Dom gör ingen skada. Finns nog i alla akvarier där det finns lite näring.

          Cyclops äter nog de flesta fiskar upp, men de olika sorters maskar som dyker upp brukar bli kvar. Jag har för mig att vissa guramier, bl a makropod äter en del maskar, men dom lär ge sig på även räkor och Endlers (skulle inte förvåna mig om dom tar maskarna sist när godsakerna är slut).

          EDIT: oj, det var en ganska gammal tråd...

          Kommentar

          Arbetssätt...