Flera gökar med en?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Flera gökar med en?

    Är det möjligt att det är flera hanar som parar sig med samma körsbärs hona?

    Det sitter en på ryggen på henne, en på ena sidan, en på andra sidan.

    Antingen parar dom sig, eller så vet jag inte vad dom håller på med.
    Tillbaks efter paus.
  • Salta Katten
    • March 2008
    • 740

    #2
    Vilka snuskisar! Skulle nog gissa att hanarna försöker para sig alla på en gång...

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Ja, jag hoppas verkligen inte att de försöker döda henne, de tyngde ner henne så hon ramlade på sidan, sen helt plötsligt verkade de "klara" och gick ifrån henne alla på en gång.

      Då började hon röra sig igen, men ställde sig inte upp. Och nu kom en hane till.

      Om det nu är parning så skulle jag bli förvånad om hon inte blir med räklingar med någon av dom,

      Men det skulle inte vara så konstigt om det är parning egentligen, hon är den enda könsmogna honan där just nu.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Hjälper dom varandra att ömsa skal? För när jag tittade ovanifrån så såg det exakt ut som om de försökte hjälpa henne att få väck skalet.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Carassius
          • January 2006
          • 81

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Hjälper dom varandra att ömsa skal? För när jag tittade ovanifrån så såg det exakt ut som om de försökte hjälpa henne att få väck skalet.
          De hjälper definitivt inte varandra med någonting. Antingen är de där och pillar för att de vill para sig, eller så vill de äta upp öms-skalet skulle jag tro.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Jag kom på boven i dramat! Hn hade blivit pmdd förgiftad, och de andra räkorna försökte äta den skadade räkan.


            Alla har nu flyttats runt till kar utan pmdd.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            Arbetssätt...