flytande äppelsnäcka !?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FishInTank
    • February 2009
    • 165

    flytande äppelsnäcka !?!

    Nån annan som har råkat ut för att era äppelsnäckor har börjat flyta? varför gör dom det ?? ( den lever fortfarande iaf )

    MVH
    Stoffe
    455 L Växter
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    jag har många äppelsnäckor och de flyter runt ibland ganska länge åxo. Ingen fara, de går ju upp å hämtar luft å då kan de sen flyta kring helt normalt (ser du åxo är från växjö,kul)
    MammaMia

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Har för mig att jag har läst att dom gör så för att flyta till nya betesmarker.. Kanske även för att komma bort och undvika inavel???
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • FishInTank
        • February 2009
        • 165

        #4
        Ursprungligen postat av doppingen
        jag har många äppelsnäckor och de flyter runt ibland ganska länge åxo. Ingen fara, de går ju upp å hämtar luft å då kan de sen flyta kring helt normalt (ser du åxo är från växjö,kul)


        okej då vet jag ! då behöver jag inte vara orolig (: jajjamensan! du vet inte om man kan köpa vallisinera-växter i växjö nånstans? är på jakt efter några sådana plantor men jag har inte hittat det nånstans?

        MVH
        Stoffe
        455 L Växter

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          har du varit på Akvarielandet,smedjegatan? sen är ju Tassar å Morrhår jättefint sen omrenoveringen men vet inte om de har just den växten men fråga,de plockar upp växter ur akvarierna åxo,inte bara ur växtkaret,sen finns ju zoobutiken norremark(fast jag handlar inte där) vet ej vad växter de har. Så tyvärr kan jag inte ge ett rakt svar då jag ej tittat efter just den själv
          MammaMia

          Kommentar

          • FishInTank
            • February 2009
            • 165

            #6
            Ursprungligen postat av doppingen
            har du varit på Akvarielandet,smedjegatan? sen är ju Tassar å Morrhår jättefint sen omrenoveringen men vet inte om de har just den växten men fråga,de plockar upp växter ur akvarierna åxo,inte bara ur växtkaret,sen finns ju zoobutiken norremark(fast jag handlar inte där) vet ej vad växter de har. Så tyvärr kan jag inte ge ett rakt svar då jag ej tittat efter just den själv

            akvarielandet hade den inte vet jag, va där förra veckan! ja tassar och morrhår är verkligen jättefräsht nu! bara snygga och välskötta akvarium och fin fisk! (: då får jag ta en tripp till norremark, visste inte ens att det låg en zoobutik där uppe (:

            MVH!
            Stoffe
            455 L Växter

            Kommentar

            • FishInTank
              • February 2009
              • 165

              #7
              Idag dog äppelsnäckan!
              455 L Växter

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Trist men sånt händer, våra flyter upp och mumsar flytväxter som dom greppar och drar med sig ner på botten.
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • doppingen
                  • April 2008
                  • 1079

                  #9
                  Ursprungligen postat av FishInTank
                  Idag dog äppelsnäckan!
                  tråkigt då sånt händer,du har haft snäckor innan så du vet att då den är död luktar den pyton till max,annars kan de ju flyta kring eller ligga stilla på botten i flera dar men luktar de illa är de döda
                  MammaMia

                  Kommentar

                  • qenzo
                    • February 2005
                    • 1747

                    #10
                    Jag kontrollerar mina kar dagligen och har MASSOR av äppelsnäckor. Dock hinner jag sällan upptäcka om de är döda då mina malar verkar vara som galna i dessa saker då de trillat av pinn. Således har jag tomma, grundligt rengjorda snäckskal liggandes på burkbottnarna Trist att jag gjorde mig av med alla multisar...
                    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...