Signal- /flodkräfta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glajdarn
    • November 2004
    • 270

    Signal- /flodkräfta?

    Hej och hallå!

    Jag har en lite burk som jag har tröttnat så fruktansvärt hårt på! Jag behöver lite nytt och intressantare invånare än de fjompiga som finns i nu - därför tänkte jag att kanske kräftor vore en bra idé!

    Och det vore ytterligare lite roligare om man kunde få tag på en svensk kräfta, och kanske komplettera med några andra vattenlevande inhemska djur.

    Finns här någon med erfarenhet av att hålla signal- eller flodkräfta i akvarium? Och skulle det gå att köpa levande hos fiskhandlarn?
    "This is a lighthouse. Your call."
  • classekoi
    • March 2007
    • 325

    #2
    glupska monster som äter upp allt!!!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Jag har haft en del Signalkräftor i Akvarium och det har funkar bra riktiga roliga Krabater faktiskt,tänk bara att ha gott om gömställen(Grottor)så slipper man en massa bråk sinsimellan dem.Håll karet kallt om du har möjlighet inga växter det är inte lönt dem bara försvinner efter nån natt,täckglas över hela karet bra Filtrering i karet är ett måste.Se till att du har nåt slags skydd på botten innan du fyller på med sten dem gräver en hel del och då kan det ske kanske en olycka om man sen gör lite grottor,jag fångade mina i en damm jag har i krokarna.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Glajdarn
        • November 2004
        • 270

        #4
        Hur stor burk behöver man för 1 eller 2 st?
        "This is a lighthouse. Your call."

        Kommentar

        • fesoj
          • November 2007
          • 250

          #5
          Jag har inte hållt just signalkräftor men en kräfta behöver inte alls stort kar medans två behöver ett riktigt stort. Jag skulle gissa (obs gissa) på 100L för en och 300L för två. Men jag gissar bara.
          112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Floden är ju lite snällare till sättet än signalen. Men gott om gömställen ett måste. 100L räcker för en och kan väl iofs gå under 300L för någon till om lite mer avlångt akvarium än standard gärna. Blanda dom funkar inte men det vet du säkert.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...