är dessa duktiga klättrare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    är dessa duktiga klättrare?

    helloj.

    jag har en flajback på typ 40 liter som jag hade tänkt ha räkor i, med filter men jag skippar doppvärmaren eftersom jag har varmt i mitt rum. men det jag oroar mig för är att om de är duktiga på typ att krypa upp för sladdar?

    de räkor jag mest tänkt på är körsbärs- och amonoräkor. Är de duktiga på att klättra eller de struntar gärna i det?

    jag kommer att att ha massor med växter + att jag kommer att göda växterna.

    MVH Macke_fisk
    MVH macke_fisk
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #2
    Körsbärsräkor är ungefär som fiskar när det gäller att klättre Amano vet jag inte.. Mina klättrade inte ut, trots att jag inte hade något täckglas. iaf..

    En flajback med räkor o växter vill jag med ha!!!!

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Ursprungligen postat av sting
      Körsbärsräkor är ungefär som fiskar när det gäller att klättre Amano vet jag inte.. Mina klättrade inte ut, trots att jag inte hade något täckglas. iaf..

      En flajback med räkor o växter vill jag med ha!!!!

      skitbra att jag vet det nu . känner mig mycket säkrare. hehe, åk bara till närmaste ikea så hittar du nog flajbackar där , köpte min för ett bra tagsen men kommer inte ihåg hur mycket de kostade.

      hur många körsbärsräkor och amonoräkor kan jag ha? tänkte mig tillexempel 6 st amono för algerna och typ 5-10 stycken körsbärsräkor. Blir det bra tro?
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • sting
        • September 2007
        • 481

        #4
        Jag haar faktiskt en flasjback Använd till sebrafisksodling senast.. men men. Det är platsen jag inte har.. någon gång snart kanske..

        Jag vet inte riktigt 5 amano 10 körsbär o 20 posthorn skulle väl vara okej o börja med? Även att jag tycker att körsbärsräkor är roligare/effektivare i större grupper

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av sting
          Jag haar faktiskt en flasjback Använd till sebrafisksodling senast.. men men. Det är platsen jag inte har.. någon gång snart kanske..

          Jag vet inte riktigt 5 amano 10 körsbär o 20 posthorn skulle väl vara okej o börja med? Även att jag tycker att körsbärsräkor är roligare/effektivare i större grupper

          nä tack, inga snäckor! , gillar inte dem fast de gör nytta. okej, då får jag utöka körsbären till typ 15-20 istället. men blir inte det mycket i den lilla backen med alla de körsbären :P
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • sting
            • September 2007
            • 481

            #6
            Ursprungligen postat av macke_fisk
            nä tack, inga snäckor! , gillar inte dem fast de gör nytta. okej, då får jag utöka körsbären till typ 15-20 istället. men blir inte det mycket i den lilla backen med alla de körsbären :P
            Neh du får nog ha 100 körsbär eller nått innan det ser fullt ut

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av sting
              Neh du får nog ha 100 körsbär eller nått innan det ser fullt ut

              wooowww, det var rätt många
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              Arbetssätt...