kommer krabban lära sig någon gång?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kyssguramin
    • October 2006
    • 227

    kommer krabban lära sig någon gång?

    hej,
    jag har just inhandlat två s. bidens till mitt akvarium på 105l där det även bor en signalkräfta. jag vågar nästan inte skriva då ena krabban hela tiden rusar till kräftans gömställe medans den andra har hittat ett eget och ligger där o myser. kräftan har nästan dödat krabban de två gånger den var där och skulle vara död om inte jag hade lagt mig i. så min fråga är:
    kommer krabban att lära sig att det inte är någon bra ide att springa till kräftan eller kommer han fortsätta hela tiden?
    mvh William tacksam för svar
  • JohanFridsall
    • November 2008
    • 134

    #2
    Ursprungligen postat av Kyssguramin
    hej,
    jag har just inhandlat två s. bidens till mitt akvarium på 105l där det även bor en signalkräfta. jag vågar nästan inte skriva då ena krabban hela tiden rusar till kräftans gömställe medans den andra har hittat ett eget och ligger där o myser. kräftan har nästan dödat krabban de två gånger den var där och skulle vara död om inte jag hade lagt mig i. så min fråga är:
    kommer krabban att lära sig att det inte är någon bra ide att springa till kräftan eller kommer han fortsätta hela tiden?
    mvh William tacksam för svar

    det är ju fruktansvärt tröga djur så jag är lite tveksam

    Kommentar

    • Kyssguramin
      • October 2006
      • 227

      #3
      ok :P fast jag tror det funkar för att krabborna är bra mkt snabbare än kräftan, men jag får väll hoppas på det bästa.
      //William

      Kommentar

      • Kyssguramin
        • October 2006
        • 227

        #4
        jag har löst problemet genom att ge kräftan till min lillebror så nu kan krabborna springa hur dem vill

        Kommentar

        • noisy
          • October 2006
          • 338

          #5
          Bra gjort

          Kommentar

          • Kyssguramin
            • October 2006
            • 227

            #6
            ja jag tänkte att det är ingen ide att hoppas på att krabborna klarar sig

            Kommentar

            Arbetssätt...