"Skräpsnäcka"??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • margie80
    • June 2008
    • 34

    "Skräpsnäcka"??

    Fick med några snäckor tillsammans med en växt jag fick nyligen.
    Undrar om nån vet vad det är för nåt?
    "Skräpsnäcka" hjälper ju liksom inte..



    mig gör det inget att ha ett fåtal, men man vill ju veta om de kommer "ta över" så att säga.
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Posthornssnäcka kanske? Är ingen expert på snäckor, men den är ganska lik tycker jag

    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • margie80
      • June 2008
      • 34

      #3
      Nej posthorn är det inte.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Jag har också den där, och nån art av posthornssnäcka är det nog, men jag vet inte vilken. Bästa gissning är Gyraulus laevis.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • alg_oa1
          • May 2007
          • 473

          #5
          Att det skulle vara en "skräp snäcka" håller jag inte med om. Snäckor är nytto djur och städar i karet, äter alger, döda fiskar, ruttnande växter osv. Om man får för många är det oftast för att man matar för mkt.

          Så behåll den
          "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

          Kommentar

          • margie80
            • June 2008
            • 34

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Jag har också den där, och nån art av posthornssnäcka är det nog, men jag vet inte vilken. Bästa gissning är Gyraulus laevis.
            Ser inte alls ut som de bilder man får upp när man googlar men jag ska försöka ta bättre bilder imorgon så får vi se om det kommer fler förslag på vad det är för nåt..

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #7
              Fick du någon bättre bild , posthorn har en tendens och uppträda i flera olika färgvarianter.
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              Arbetssätt...