Vilka fiskar går bra ihop med crystal red?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Vilka fiskar går bra ihop med crystal red?

    Jag har crystal red och ancistrus yngel ihop i en balja. jag skulle vilja ha några små fiskar där i xå fast som inte äter upp de små barnen. nån som har ett bra tips?
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Ursprungligen postat av Härja
    Jag har crystal red och ancistrus yngel ihop i en balja. jag skulle vilja ha några små fiskar där i xå fast som inte äter upp de små barnen. nån som har ett bra tips?
    Endlers Guppy funkar. Jag har Endlers Guppy ihop med Crystal red utan några problem och de kommer inte röra dina Ancistrusyngel
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Hawkmoon
      • February 2005
      • 268

      #3
      Galaxyrasbora kör jag med mina CR utan problem.
      190L Trigon SA Powered by Co2
      112L Snäcklekare
      Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Hawkmoon
        Galaxyrasbora kör jag med mina CR utan problem.
        Då har du tur....
        Boraras birgittae (dvärgrasbora) är så små att de inte ens äter de minsta räklingarna, i alla fall inte hemma hos mig. Guppy kan nog snappa till sig en och annan räka om de kommer åt, men de är nog bara intresserade av det om de är hungriga, om man är borta på några dagars semester t.ex.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Lena G
          • August 2008
          • 29

          #5
          Jag har Boraras micros. Det är en liten trevlig fisk och de låter räkor samt räklingar vara ifred.

          Har även Endlers guppy med räkor men tycker att de ställer till lite oreda i räkkaret eftersom dom tar räkornas mat hela tiden.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Spelar det nån roll om fisken äter räklarver? Körsbär ynglar så kraftigt så tillochmed när jag höll dem med Apistogramma borelli blev de hela tiden fler...
            Vuxna körsbär är säkra med de fiskar mindre än sisådär 5 cm, rentav med de flesta fiskar mindre än sisådär 10 cm, men nästan allt kan äta 2 mm långa nykläckta räklarver.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            Arbetssätt...