Räkröra..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Räkröra..

    Funderade lite kring våran skaldjurscocktail och i morgon blir det ett första vattenbytet i 40 liters aquaszut hinken sedan snowball och äppelsnäckorna från auktionen dunkades i och jag skulle så gärna vilja dopa med en skvätt EC och PMDD men då är frågan om man ska tat lite piano och kanske köra halv rek dos pmdd eftersom det ändå bara sitter ett sketet osram 11W lågenergi i locket och göra det samma med EC så man inte har ihjäl di små och gör grabben ledsen..

    Sen var det även av intresse om man ska tillföra kalcium, i vilken form samt vilken mängd eller om det räcker med den mängd som tillförs vid stödmatning med hikari tropical algae wafers?

    Invånar antalet är 2 amano, 2 zebrasnäckor, 10 snowball och 10 äpplesnäckor..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • Guest

    #2
    Jag hade tagit det jäkligt lugnt både med Pmdd och EC.
    Testa att köra det low-tech i stället, det gör jag i mitt räkkar.
    Byter 10% vatten/vecka, och göder minimalt vid brister. (inget EC heller)

    Det med kalcium vet jag inte...

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Innan så körde jag typ 0.4ml EC + halv fulldos pmdd varannan dag med bara amanos och zebrasnäckor, hade alltså i EC och pmdd utspätt i hinken med det nya vattnet så det byttes 5 liter varannan dag, hade hoppats att undvika det slabbet..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Hawkmoon
        • February 2005
        • 268

        #4
        Vet inte vad det kan vara värt men jag kör med PMDD och Co2+EC i mitt 54L och CR blir bara fler och fler, dom verkar inte bry sig om dessa livsfarliga kemikalier som jag använder för mina växter.
        EC kör jag 1ml varannan dag och PMDD fulldos Lör(Dubbel vid 50% vattenbyte) Ons samt Fre.
        190L Trigon SA Powered by Co2
        112L Snäcklekare
        Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

        Kommentar

        Arbetssätt...