Fundering - hjälp önskas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hundhår
    • August 2008
    • 55

    Fundering - hjälp önskas

    Har ju liiiite, en så där 1000 ungefär, överskott på skivsnäckor (heter dom så?) som inte mina Helenor verkar äta av än iaf. Kan man ta å sätta av dessa till stora akvariet där det går 3 fullvuxna botior (ca 12 cm) så dom får nåt att äta? Eller riskerar man att populera stora akvariet också då med dessa snäckor? Hade fullt med snäckor i ytterfiltret då jag regjorde det senast men inte sett en enda i karet - så tror att botiorna håller efter
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    #2
    botierna äter dom ja så sätt dom där du.
    www.akvarietorget.se

    Kommentar

    • hundhår
      • August 2008
      • 55

      #3
      Tack för svar

      Kommentar

      • hundhår
        • August 2008
        • 55

        #4
        Hi hi, var strykande åtgång på snäckorna då jag satte ner ett gäng på kanske 30 i stora akvariet. Tror inte ens botiorna hann upptäcka att dom kommit dit förrän dom var borta - guldfiskarna fick nys på dom omedelbart och blev som tokiga å bökar i gruset efter dom nu. Blir nog ingen kvar till botiorna - tur det finns mer var dom kom ifrån

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Ursprungligen postat av hundhår
          Har ju liiiite, en så där 1000 ungefär, överskott på skivsnäckor (heter dom så?) som inte mina Helenor verkar äta av än iaf. Kan man ta å sätta av dessa till stora akvariet där det går 3 fullvuxna botior (ca 12 cm) så dom får nåt att äta? Eller riskerar man att populera stora akvariet också då med dessa snäckor? Hade fullt med snäckor i ytterfiltret då jag regjorde det senast men inte sett en enda i karet - så tror att botiorna håller efter
          Om det är Cromobotia macracanthus du har så är 12 cm långt i från fullvuxen.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • hundhår
            • August 2008
            • 55

            #6
            Ursprungligen postat av Gaffel
            Om det är Cromobotia macracanthus du har så är 12 cm långt i från fullvuxen.
            Är osäker på om det är Sinibotia robusta eller Botia almorhae... Dom följde med akvariet och är några år gamla så förmodar iaf att dom är fullvuxna. Dom är ca 12 cm iaf ser det ut som på en höft...

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #7



              Då har du nog pakistanier.
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • hundhår
                • August 2008
                • 55

                #8
                Ja precis - dom ser ut som båda så jag vet inte riktigt men förmodligen dom mindre eftersom dom inte är fullt så stora som dom större

                Kommentar

                Arbetssätt...