räkor + molly, platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JeBoro

    räkor + molly, platy?

    Jag har precis gjort en ordentlig makeover i mitt 375L. Hade tidigare malawi men efter en tid med sjukdomar och krångel kände jag att jag ville prova något annat, så jag bytte mina malawiciklider mot växter och ett gäng black molly, svärdbärare och platy.

    Nu till min fråga. Har blivit lite fascinerad av alla fina räkor som finns och jag undrar om det skulle funka med några crystal red eller liknande i mitt kar. Akvariet är ju rätt stort iaf och mycket växter och gömställen finns det. Däremot har jag ingen aning om hur dom funkar ihop med fisk.
    Jag är helt grön på det här och är jätte tacksam för alla svar.
  • maggan55
    • September 2008
    • 219

    #2
    Jag hade mina räkor med just platy och molly, det gick bra räkorna fick vara ifred, det blev inga ungar men jag hade mycket mindre akvarium.

    Kommentar

    • JeBoro

      #3
      Vad bra, och tack för snabbt svar.
      Jag hoppades på ett sånt svar, yngel förstår jag att dom käkar men det är ju skönt att dom vuxna räkorna får va ifred.

      Då blir det ett annat problem, någon som vet nån zoohandlare i jönköpings-trakten som har räkor? Jag har inte stött på någon själv än men någon borde det ju finnas.

      Kommentar

      • JeBoro

        #4
        Ursprungligen postat av JeBoro
        någon som vet nån zoohandlare i jönköpings-trakten som har räkor?

        Ingen som vet?

        Kommentar

        • Salta Katten
          • March 2008
          • 740

          #5
          Du kanske kan be din vanliga zoohandlare att beställa hem ett gäng åt dig?
          Jag har red crystal tillsammans med molly, håller med maggan55, det funkar bra.

          Kommentar

          • JeBoro

            #6
            Ja jag ska kolla om det går, tack för det snabba svaret

            Och det låter ju bra att det funkar för dig med. Red Crystal är riktigt snygga tycker jag

            Kommentar

            • GustavR
              • August 2012
              • 70

              #7
              Ursprungligen postat av Salta Katten
              Du kanske kan be din vanliga zoohandlare att beställa hem ett gäng åt dig?
              Jag har red crystal tillsammans med molly, håller med maggan55, det funkar bra.
              Köpte 8 st red crystal räkor idag och dom blev attackerade nästan genast av mina guppys. Vet inte om några har gömt sig (Hoppas) men vet att de ätit upp minst 3 som jag sett.. Jätte tråkigt. Trodde de skulle vara mer problem med mina black mollys men icke.

              Kommentar

              Arbetssätt...