slemmiga ägg i pumpen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi_86
    • November 2007
    • 232

    slemmiga ägg i pumpen?

    har ett juwelakvarium, så pumpen är alltså inbyggd i en svart pelare typ. Öppnade där idag och det var som en slemmassa med lite prickar i.
    Fanns 3 st bruna sniglar i "pumphuset" såna sniglar som inte ska vara i akvariet alltså så dom slängde jag, men jag har en gul snäcka i karet med som jag köpt (äppelsnäcka?). Är det som bruna tro eller den gula som lagt ägg?

    tänkte den gula brukar väl lägga en stel klump ovanför vattenytan med ägg?
    dessa låg pecis under vattenytan..

    någon som vet nåt?
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Det är inte äppelsnäckägg, iallafall. De lägger sina ägg över vattenytan. Jag skulle tro att det är äggsamlingar från "kanelbullesnäckor".
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Ursprungligen postat av Jessi_86
      har ett juwelakvarium, så pumpen är alltså inbyggd i en svart pelare typ. Öppnade där idag och det var som en slemmassa med lite prickar i.
      Fanns 3 st bruna sniglar i "pumphuset" såna sniglar som inte ska vara i akvariet alltså så dom slängde jag
      Att ha snäckor i karet är bara nyttigt och dom är mkt bra städare, äter allt mellan himmel och jord. Gör dig inte av med äggen utan låt dem sitta kvar.

      Om det blir för många snäckor är det ett tecken på att du övermatar, eller att det finns något annat i karet som snäckorna mumsar på (död fisk, ruttnande växtdelar osv)
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • Jessi_86
        • November 2007
        • 232

        #4
        Ursprungligen postat av alg_oa1
        Att ha snäckor i karet är bara nyttigt och dom är mkt bra städare, äter allt mellan himmel och jord. Gör dig inte av med äggen utan låt dem sitta kvar.

        Om det blir för många snäckor är det ett tecken på att du övermatar, eller att det finns något annat i karet som snäckorna mumsar på (död fisk, ruttnande växtdelar osv)
        okej jag trodde såna snäcka som "uppstod" i akvariet inte var bra. Har för mig jag hört de.
        men jag låter äggen vara kvar då...får se va de blir :P

        Kommentar

        Arbetssätt...