körsbärsyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    körsbärsyngel

    Hittadenågra små yngel från mina körsbärsräkor i mitt lilla akvarium, de har fått lite färg och de är ca 4 mm långa kanske.

    Har lite funderingar kring dessa små liv. Tänkte nämligen lägga ner de lilla akvariet på ca 40 L å flytta in räkorna i mitt stora akvarium, men de lilla är väldigt algrikt så jag tror räkorna trivs bra. Eller jag vet att dom gör de. Kan jag ha de små räkorna i en sån där yngelburk å mata med vanlig räkmat lr ska dom gå fritt i akvariumet, vill ju helst veta vart dom är och se dom utvecklas lite.

    Skulle va bra å veta om ja kan flytta över räkorna till de stora akvariumet 300 L, ska ja vänta tills de små blir större först?

    Tack på förhand!
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Mina körsbärsräkor är inte särskilt intresserade av alger, är de den enda anledningen till att du vill ha kvar räkorna i det lilla karet? Har du fiskar i det stora? Annars borde det inte vara något problem med att flytta dem.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • viktor333
      • August 2007
      • 221

      #3
      ja jag har fiskar bl.a medelstora skalare

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Aha. Jag vet inte vilka fiskar man kan ha med räkor, men skalare låter ju lite läskigt. Hade jag varit du så hade jag låtit räkorna stanna i det lilla karet.
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • fengwall
          • August 2007
          • 67

          #5
          Låt de stanna i det lilla tills de har växt på sig, räklingar blir lätt fiskmat.

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Jag har inte så mycket erfarenhet av fiskar, men jag känner en som hade ett akvarium med sällskapsfiskar, till den dagen hon satte ner en skalare. Alla mindre fiskar åkte ner i dennas mage. En räka är väl till exempel inte större än en neontetra?
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            Arbetssätt...