Crystal vs Skalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Crystal vs Skalare

    Hej, har tänkt att ha skalare och crystals i mitt 200l växt akvarium. går det tror ni? Akvariet är tätt planterat med många olika växt snår...
    Iden är att det aldrig ska behöva bli så mkt crystal utan att det blir lite åtgång också
    Men jag vill ju inte att det ska bli alldeles tomt på dem, går detta?
    Dom andra fiskarna i karet nu är:
    4 Guppy, 11Neon/kardinal tetror, 3siamesiska algeätare och 1Ansictrus.
    Planerat: 4st skalare och några Crystal.
    Blir det överbefolkat?
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    det är ungefär det samma som att slänga in en hungrig 8-åring i en godisaffär och samtidigt säga till honom.....att bara det som är nyttigt....

    dvs det kommer inte att lyckas.....
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Martin85
      • February 2008
      • 465

      #3
      De fullvuxna crystals jag försökt stoppa ner till 222L med scalarer, de har blivit uppätna innan de nått botten

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Det fungerar sålänge skalarerna är små sedan kan det fortsätta att gå så länge ingen förändring sker men det kan lika gärna vara så att alla räkor är borta en morgon...

        Det är ju samma som att folk har haft en gammal gurami i ett kar fullt av malawiciklider...
        När jag var på Djurgården, Aqaria, så hade de ett kar med små saltvattensfiskar och hajar.. lite småfisk kunde försvinna på nätterna men i övrigt gick det bra så länge man inte stoppade ner nya fiskar...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • alg_oa1
          • May 2007
          • 473

          #5
          Ok, jag tror att jag ska försöka göra mig av med skalaren isof
          Tack för hjälpen i allafall!
          "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

          Kommentar

          Arbetssätt...