vilken räka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    vilken räka?

    jag fick en röd liten räka med gula prickar på ryggen, den skulle tydligen vara dyr så jag fick bara en av polare. den var väldigt slö på dagen men aktiv på natten jämnfört med dom andra räkorna.

    tänkte ta en bild på den men så hittade jag den i morse fast vid insuget till pumpen =( =( =( tog pumpen med minst hål men tydligen sög den för hårt. (har aldrig hänt tidigare att andra räkor fastnat)

    nu vill jag mest ha ett namn på den för den var riktigit fin.
    Lyssna inte på mig
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

    #2
    Nån av dom här?
    Transform your aquarium into a stunning underwater paradise with our quality products.
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

    Kommentar

    • Triggerhappy
      • April 2007
      • 377

      #3
      ahh Cardinal var det, tack!

      vad kostar dom normalt på ett zoo ? och varför är dom dyrare än andra räkor ? svårare att odla?
      Lyssna inte på mig

      Kommentar

      • starcastle
        • June 2008
        • 234

        #4
        Dom finns inte på Zoo.
        Dom upptäcktes i Zulawesisjön förra året och det finns ett antal vildfångade Zulawesiräkor som kommit till väst under de senaste året, men väldigt få odlare och ännu färre som lyckas odla dom alls.
        Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
        Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

        Kommentar

        • Triggerhappy
          • April 2007
          • 377

          #5
          okej, kan tänka mig det för den var INTE speciellt aktiv. alltid jättesvår att hitta.

          först trodde jag den var död eftersom den bara flöt runt i påsen(till skillnad från dom andra räkorna), men sen rörde den sig allt när jag försökte få tag i den i karet sen.
          kan det vara för att den senare ömsade skinn? eller spelade den död?

          den såg exakt ut som räkan på bilden fast jag är rätt säker att den hade gula prickar istället för blå. skit att min kamera var pajj så jag inte han fota den =( får se om jag kan fixa någon mer.
          Lyssna inte på mig

          Kommentar

          Arbetssätt...