Pytteräklingar eller andra små djur?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starcastle
    • June 2008
    • 234

Pytteräklingar eller andra små djur?

Fick igår några nya små gula räklingar med posten.
    Idag tog jag ur en liter ur karet med en genomskinlig tillbringare för prov på nitrit. Karet är inte en månad ännu ...

När jag satt o väntade på att testet skulle bli klart såg jag att det rörde sig i tillbringaren. Ett flertal mycket små saker, troligen inte en millimeter, avlånga, vita tycks det.
    Ingen av mina gula är stora nog att ha ägg, och ingen av de nya hade ägg under magen vid ankomsten.

Dom simmar lite runt, simmar några centimeter, stannar. Simmar inte med ryckiga rörelser utan snyggt och prydligt.

Fick jag med pytteräklingar tro?
    Eller är det nåt annat smådjur?

Det blev inget av med det tilltänkta vattenbytet i alla fall, vattnet i tillbringaren åkte tillbaks i karet

/Sussi
    Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
    Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

Nykläckta räkor ser ut som miniatyr-räkor (dvs de har ben, antenner... hela paketet). Ser du några detaljer alls på dina små vita djur?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• starcastle
      • June 2008
      • 234

Nä, dom är alldeles för små för att se nåt utom formen, d v s en avlång tingest.
      Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
      Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

Kommentar

Arbetssätt...