har köpt en snigelätande snigel som jag undrar om någon vet namnet på? den har som en snabel längst fram.
snigelätande snigel
Kollaps
X
-
Anetome helenaAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Föga troligt,har hört att det är väldigt svårt att få dom att föröka sig,vet zoohandlare som slutat sälja dom för att det finns så lite info om dom. Jag har ca 10 st och jag tycker inte att dom är så effektiva mot andra snäckor.Shovel PowerKommentar
-
Det beror på vad man menar med effektiva - dom tar väl inte mer än en snäcka varannan dag eller så och om man då har 200 malajsiska sandsnäckor och 5 Anetoma så lär de inte hitta med att äta upp dom i samma takt som de fortplantar sig.
Som test la jag i 5 Anetoma i ett 40-liters akvarium och efter 1-2 månader så var malajerna borta.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
jag har 10 i ett 150 liters,och visst jobbar dom på...Men har lite svårt att hinna med. gjorde det oxå bara som ett test...hoppas inte att dom får bort alla, dom håller ju trots allt rent =)Shovel PowerKommentar
Kommentar