Posten och snäck-frakt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lottiz
    • December 2003
    • 429

    Posten och snäck-frakt

    Posten tillåter, vad jag förstår, inte att man skickar levande djur. Alla ni som skickar snäckor o liknande, har ni tillstånd eller skickar ni mot reglerna?

    Finns det ett tillåtet sätt att skicka snäckor?

  • Ibanez
    • July 2006
    • 853

    #2
    Ursprungligen postat av lottiz
    Posten tillåter, vad jag förstår, inte att man skickar levande djur. Alla ni som skickar snäckor o liknande, har ni tillstånd eller skickar ni mot reglerna?

    Finns det ett tillåtet sätt att skicka snäckor?

    arbetar själv på icapostombud och anledningen till att det inte får skickas levande djur är egentligen av en anledning.. posten står inte för om djuret avlider och detta anses djurplågeri.. nu e det inte så att posten tar så enormt mycket häsnyn te baket och snäckor blir väldigt lätt te kross hur bra man än packar dem..

    men kan lägga till att mkt olagligt har skickats genom posten det de inte känner till det.....

    rekomenderar busstransporter eller försöka få tag i ngn som skall åka den sträckan och hyra in sig..
    Era fiskar ger jag mina till frukost..

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Tror inte att det finns något lagligt sätt för privatpersoner att skicka snäckor nej. Men det är ju väldigt många som gör det ändå, så man får väl anta att det inte inträffar så många dödsfall under transporterna. Jag har fått både snäckor och räkor skickade till mig flera gånger och det har aldrig hänt mig att en endaste individ har dött.
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Vad det handlar om är hur man förpackar det,lägg tid på det så lär det inte dö några individer iheller.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Hej stene
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av maria_
            Hej stene
            Tjena Maria roligt att se ditt namn tänkte skicka ett PM men det är väl inte lönt
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Varför inte det? Jag tycker ju det är så trevligt.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              Arbetssätt...