hitta kräfta i skåne, sort???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishboy
    • January 2006
    • 45

    hitta kräfta i skåne, sort???

    hej, idag när jag var ute o tog en av de många promenader till dammen som jag o min kompis brukar göra på sommmaren så såg vi först när vi kom tilldammen några giganstiska fiskar som vi aldrig sett fast vi vart där typ hela sommrarna sen vi var små o fångat grodor,
    senare gick vi vidare och skulle tjocka i oss lite godis och brevid godis fabriken finns det en ström lite bäck som vi stod o kolla och tänkte nått mer konstigt fick vi väll inte se idag och helt plötsligt kommer en kräfta gåendes förbi asså den här lätt strömmande bäcken ligger mitt bland massa åkrar fattar inte vad det var för kräfta alls någon som vet? aldrig sett en kräfta där och har vart där varje sommar i mins fem års tid o kollat kräftan var mörkt brun som man såg från vatten ytan,
    Mvh Theo
    Mvh Theo
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Kräftor brukar gömma sig dagtid, så att du inte sett dem förut är inte konstigt.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • fishboy
        • January 2006
        • 45

        #4
        men så det finns alltså kräftor i skåne mitt bland ängarna:S kunde jag aldrig tro faktiskt
        Mvh Theo

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #5
          Jag såg en signalkräfta förra helgen nere vid sjön mitt på dagen.. tyckte det var lite skum med kräftor mitt på dagen så jag fångade den och kikade under klorna och javist där fans det typiska blå fläckarna. Den återutsattes fast jag hade både dill och nubbe hemma =)
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          Arbetssätt...