En FrÅga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hgs
    • December 2007
    • 147

    En FrÅga

    har nu uteslutit det ena och det andra och nu finns det bara en fråga kvar och det är temperatur.
    kan det vara så att det har varit för stora temperatur växlingar i och med
    att termosten varit bortkopllad ett tag. Var det därför mina räkor dog. Pga av stambyten i fastigheten har det varit ganska kallt i lägenheten en period..
  • Blossom7
    • March 2007
    • 1182

    #2
    Hej
    Vad innebär ganska kallt? Jag kör utan termostat i mitt räkkar nu under vår/sommar månader. Har inte haft några döda räkor.
    Vet inte ifall du skrivit någon tråd tidigare om detta, men du har möjligen inga nyaväxter i karet?
    /B
    "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

    Kommentar

    • hgs
      • December 2007
      • 147

      #3
      Vad jag menar är att värmen har varit avstängd här även om ute teperaturen varit bara någon plussgrad så här i detta rummet kanske det bara varit en tio grader ibland..
      Jo kanske ska tala om att det är ett akvarium på 120L..
      Senast redigerad av hgs; 29 May 2008, 13:08.

      Kommentar

      • hgs
        • December 2007
        • 147

        #4
        HEJ: Vad jag menar med kallt kan vara ner mot 10 grader bara karet är på 120L.
        Dom håller på med stambyten här.SÅ det var nästan samma temperatur inne som ute..

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av hgs
          HEJ: Vad jag menar med kallt kan vara ner mot 10 grader bara karet är på 120L.
          Dom håller på med stambyten här.SÅ det var nästan samma temperatur inne som ute..
          De flesta räkor klarar 10 grader, men var det verkligen 10 grader inomhus?
          Stambyten brukar innebära nya kopparledningar - koppar är farligt för räkor och många fiskar.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • hgs
            • December 2007
            • 147

            #6
            HEJ: JO det var knappt tio grader varmt pga av att fjärrvärmen har varit avstängd sedan 1maj.
            Så nätterna i början av MAJ frös man inne..
            Även om det var frost ute..Så var elementen kalla ingen värme på alltså.
            Men några nya vatten ledningar har inte dragits här ännu men det är klart man man vet ju inte vad dom har gjort på andra ställen i huset..

            Kommentar

            • cillan
              • February 2007
              • 562

              #7
              Hur vet man om man har kopparrör och vad gör man i så fall?

              Kommentar

              Arbetssätt...