Snäckor i Stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ludde__
    • February 2008
    • 40

    Snäckor i Stockholm

    Någon som vet vart och till vilket pris man i Stockholm kan köpa snäckor? Har funderat på Äppelsnäckan. Behöver få lite rengöringshjälp i akvariet nämligen
    312 l sällskapsakvarium
    Flera Platys, Guldbarber, några Kardinaltetror och Saxtetror, 1 Slöjstjärt och 1 mal. 1 Zebrasnäcka och 2 Äppelsnäckor 4 nyinköpta Siamesiska algätare
    Min blogg om det mesta http://stockholmsludde.blogg.se/
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Undrar samma sak !

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Äppelsnäckor är antagligen de vanligaste snäckorna i djuraffären, ni borde inte ha problem med att hitta dem. De finns ju till och med här. :P Annars kan ni ju överväga att köpa via annons på nätet, finns ju många som säljer sådana.
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Inte i Sthlm, men här kostar de 39:- i butik och finns i fisklistorna (så butiken kan ta hem om de inte har hemma).
        Köper man privat så kostar de mellan 10-30:- beroende på storlek och färg etc.
        Funkar fint att skicka med post, så kika runt bland annonserna!
        Senast redigerad av Dysnomia; 02 May 2008, 19:40. Anledning: Tillägg..
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

          #5
          Södermalms akvariebutik
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

          Kommentar

          • classekoi
            • March 2007
            • 325

            #6
            www.plantswap.se

            regga er och sätt in en annons under köpes
            de går att skicka med posten av de som vet hur man packar!!!!

            Kommentar

            • Ludde__
              • February 2008
              • 40

              #7
              Verkar vara svårt att hitta Äppelsnäckor här i Stockholm, har dock inte varit på Södermalms akvariebutik än Robin, ska ta det någon dag. Akvarielagret hade svårt att hålla dom så de har nästan aldrig några och Mammut Zoo hade slut för tillfället. Däremot så blev jag rekomenderad Zebrasnäckan av den mycket trevliga tjejen på Mammut Zoo så det blev en sån Den flyttade in i akvariet igår och verkar ha gjort sig hemmastadd rätt fort. De andra invånarna i akvariet lägger ingen notis alls om den nya familjemedlemmen, så det ska väl tas som positivt!

              Tack för tipsen! Zebrasnäckan ska få sällskap så min jakt är inte över än
              312 l sällskapsakvarium
              Flera Platys, Guldbarber, några Kardinaltetror och Saxtetror, 1 Slöjstjärt och 1 mal. 1 Zebrasnäcka och 2 Äppelsnäckor 4 nyinköpta Siamesiska algätare
              Min blogg om det mesta http://stockholmsludde.blogg.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...