Helt röda crystal red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Helt röda crystal red

    Jag har sett bilder på helt vita crystal red, men hur många är helt röda?
    Senast redigerad av Härja; 22 April 2008, 20:55.
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #2
    Jag har nån helt röd... De flesta jag har är bara en liten gnutta vita eller har väldigt små genomskinliga fält.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • Paatsu
      • December 2006
      • 294

      #3
      Det är sällan man hittar några crystal red som är helt röda utan några vita partier som den hära:


      De har ju oftast en liten vit fläck eller transparenta där det ska ha varit vitt.
      Redbee.se » // Johnny

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4
        Jag upplever det som att min röda är som lite mer transparent undertill, men i princip helröd annars... men den har säkert nån liten genomskinlig sträng på kroppen. Måste ta en ordentlig titt i akvariet snart!
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Paatsu
          Det är sällan man hittar några crystal red som är helt röda utan några vita partier som den hära:


          De har ju oftast en liten vit fläck eller transparenta där det ska ha varit vitt.
          Vad lustigt att ni tar upp det nu. Jag har också fått 2 stycken men de har lite vitt mellan ögonen. Man får nästan lust att avla på dem också.. Ett kar med helröda, ett kar med helvita och ett kar med fifty-fifty alltså A.
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6
            Här är en bild på en av mina rödingar. Det var den enda av mina crystal som ville visa sig igår. I princip alla mina ser ut som denna, utom en som är lite rödare, men den har säkert också dessa genomskinliga partier nånstans.
            Bifogade filer
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Olivin
              • July 2006
              • 573

              #7
              Blir inte alla CR sådär röda när de blir gamla nog? I alla fall verkar det så på mina (som var B/C-grad till att börja med).
              Medlem i VAAF www.vaaf.se

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Det där är nog en vanlig variant, den "lättaste" att få fram, bara du får tillräckligt "dåligt" avelsmaterial, de flesta vill ju ha polkagrisrandiga CR helt utan det genomskinliga.....

                Därmed inte sagt att de inte är snygga ändå, speciellt som de har kvar det vita på stjärten.

                Dessutom vill jag påpeka att det var snyggt med svart grus till dem. Det skall jag nog ha med i framtiden, måste bara få tid att montera mina slimlinebakgrunder först.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...