Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
Hade en 20cm gibbiceps tillsammasn med 100tals körsbärsräkor, vuxna ex och yngel. Malen rörde dem inte. Det är nog ganska ovanligt att malar skulle käka dem, se dock för säkerhets skull till att mata malarna tillräckligt, då rör de varken växter eller annat
Hade en 20cm gibbiceps tillsammasn med 100tals körsbärsräkor, vuxna ex och yngel. Malen rörde dem inte. Det är nog ganska ovanligt att malar skulle käka dem, se dock för säkerhets skull till att mata malarna tillräckligt, då rör de varken växter eller annat
Den heter så här Clown Panaque, Clown pleco, L104, L 162, LDA22
Det står bl a så här:
Allätare, men en stor del av kosten utgörs av alger och rötter. Äter i akvarium det som erbjuds men en stor del av kosten skall utgöras av grönfoder samt någon/några gånger i veckan lite fryst foder.
Så om man har yngel så kan det nog försvinna ett eller ett annat men de flesta lär nog överleva.
Fast räkor och i synnerhet räkyngel är ju väldigt, väldigt snabba och en mal har ju varken mun eller kropp anpassad för den typen av jakt på föda direkt.
Mina malar har aldrig ätit räkor...fast nu har jag inte haft just den sorten iofs.
Den malen du menar Kensa äter inga räkor, dom är för små och snabba för det.
Den äter däremot rötter och en del alger och algtabletter.
tack för infon.
då kan jag gå vidare med den stora planen att göra om mitt
240 liters, från scalarkar till tetrakar med lite malar och räkor.
jotack, vet att de äter rötter.......det plus gurka, algtabletter,
zucchini, alla växter, och då menar jag alla, inklusive de växter
som alla säger att de inte äter........de enda växter de inte
äter är becketts crypto.....
smutsar ner nått så in i h-e i karet........
men ganska kul att se på...
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
jo, det är nog sant att de flesta tetror kan plocka lite räkyngel.
dock misstänker jag att det blir fler som överlever med små tetror
som plockar ett och annat yngel, kontra en eventuell mal som
konstant "dammsuger" botten...om han/hon gillar yngel.
Kommentar