strömmande vatten + räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nå_Nirvana_Nu
    • June 2007
    • 702

    strömmande vatten + räkor

    Ska starta ett 60 liters räk-kar och tänkte höra efter om hur stark vattenströmning man bör ha. Vill de ha starkt flöde eller inte?

    / NNN

    Tänkte köpa ett turbofilter 350 liter i timmen, det kanske blir för mycket tryck i karet då?
  • Jessa
    • September 2003
    • 454

    #2
    Jag har ett Magi-Jet filter som trycker 200 liter i timmen i ett 43 l kar, det går alldeles utmärkt. Se bara till att räkorna har rötter och stenar att gömma sig bland när de vill ha lite lugnare vatten.

    Kommentar

    • Wunder
      • September 2007
      • 315

      #3
      Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
      Ska starta ett 60 liters räk-kar och tänkte höra efter om hur stark vattenströmning man bör ha. Vill de ha starkt flöde eller inte?

      / NNN

      Tänkte köpa ett turbofilter 350 liter i timmen, det kanske blir för mycket tryck i karet då?
      Turbofilter 350 är absolut inte för mycket. Faktum är att de får ganska klent flås när filtret blir koloniserat. Jag har 2 sådana filter i varsitt 54 L akvarium, men skulle jag vetat hur klena de är hade jag satsat på 650-varianten istället.

      Kommentar

      • Nå_Nirvana_Nu
        • June 2007
        • 702

        #4
        tack för tipsen, ändrade precis i min beställning från pwss, från ett 350 turbofilter till ett 650, så nu har jag ett av varje, tänkte nämligen också ha två filter i karet.

        Har varit och köpt helt svart grus nu och en redmoor rot, tror jag de heter.

        Sen någon slags glasaktig sten som är likson mer som skiffer i utforminingen men vit och glasaktig. Någon som vet om något av detta inte är bra för räkor? Han i affären visste inte riktigt då han inte säljer räkor.

        / NNN

        Kommentar

        Arbetssätt...