Jag såg en röd liten krabba på arken en dag och jag undrar kan man ha en krabba i sitt sällskaps akvarium med fiskar eller äter krabban och fiskarna upöp varann då???
Mvh Erica
Vad är ballare än en fårvallare??-----> Shetland Sheepdog!!
Den här rackaren längst upp till höger(Sesarma Bidens = röd sötvattenkrabba)har jag i mitt växt/sällskapsakvarie med en rejäl blandning fisk. Har inte haft några problem med den. Rolig krabat.Som även gör nytta hadde en mosaik gurami som dog den satte han i sig med god aptit. Perfekt om man åker bort och inte vill att en fisk som dött ska ligga och förpesta vattnet.
Sesarma bidens passar bra i ett vanligt sällskapsakvarium men tänk på att den är extremt rymningsbenägen. Den kan klättra upp längs med sladdar och försvinna ut genom ganska små hål.
En annan viktig sak är att den skall kunna komma upp ovanför vattenytan på tex en gren eller stenhög. Min krabba gillade att sitta ovanpå innerfiltret.
Kan man ha en eller måste man ha flera, några fiskar som inte går bra med krabba?
Jag förbehåller mig rätten att ha fel
Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk+Yngel
Min går ensam i akvariet det går utmärkt, har hört att flera inte går ihop men har inte läst så myvket om det. Min trivs bra ensam i alla fall.
Här kommer en länk med info om olika skaldjur där finns den med.
Vad äter de? Har en pleco som sätter i sig det mesta på botten, är det svårt att ha en krabba också?
Jag förbehåller mig rätten att ha fel
Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk+Yngel
Jag ger min en algtablett 1 till 2 ggr i veckan. brukar lyfta av täckglaset när han sitter på roten han är feg som fan men när han ser att det är mat brukar han komma fram och ta ur handen på mig (asballt)
Är han inte uppe så lägger jag den bara där så får han ta den när han vill. Ger man den mat uppe på landdelen så är det inga problem med att andra fiskar tar maten. Tappar han tabletten så får han skylla sig själv det brukar min göra men han växer ändå.
Kommentar