Har ett 8L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Romank
    • March 2008
    • 25

    Har ett 8L

    Jag har ett pyttelitet kar med 4 gröna dvärgräkor i. Är det lämpligt eller är jag en djurplågare
    Det räcker inte med att vara smart för att klanta till det rejält!
    8L med 4 räkor
    MSN: Kaktuszone-@hotmail.com el david_anka@live.se OBS! adda inte Liberec_klonk@hotmail.com det är en sexterrorist
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns många som har räkor i kar mindre än ditt som funkar fint, så var inte orolig för det.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Romank
      • March 2008
      • 25

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det finns många som har räkor i kar mindre än ditt som funkar fint, så var inte orolig för det.
      Bra, Annars tänkte jag inte i första hand på det utan på att dem bara 4 st.
      Det räcker inte med att vara smart för att klanta till det rejält!
      8L med 4 räkor
      MSN: Kaktuszone-@hotmail.com el david_anka@live.se OBS! adda inte Liberec_klonk@hotmail.com det är en sexterrorist

      Kommentar

      • _stiffe_
        • March 2006
        • 520

        #4
        4räkor är nog på gränsen för at t de ska bilda en grupp men det går så klart, men 6st är det vanligaste.

        Dina räkor kommer att föröka sig ganska snart om de inte redan har, och då kommer du få en liten grupp
        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
        Skåne biotiop, + sebrafisk..

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Men kan du inte skaffa ett större kar till dem? De blir ju lite större än andra dvärgräkor, och du bör egentligen ha fler än fyra. Jag har sju, och inte ens det verkar vara tillräckligt. De bara gömmer sig. :/
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • Romank
            • March 2008
            • 25

            #6
            Ursprungligen postat av maria_
            Men kan du inte skaffa ett större kar till dem? De blir ju lite större än andra dvärgräkor, och du bör egentligen ha fler än fyra. Jag har sju, och inte ens det verkar vara tillräckligt. De bara gömmer sig. :/
            Jag har inte råd.
            Det räcker inte med att vara smart för att klanta till det rejält!
            8L med 4 räkor
            MSN: Kaktuszone-@hotmail.com el david_anka@live.se OBS! adda inte Liberec_klonk@hotmail.com det är en sexterrorist

            Kommentar

            Arbetssätt...