Nystartat - räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Nystartat - räkor?

    Jag vet ju att räkor är lite känsliga mot nitrit.. Så man ska ha bra värden i sitt akvarium innan man stoppar i några räkor (inget nitrit alltså) Nu är det så att jag ska starta upp en liten "räkburk" i veckan och undrar då om man kan stoppa i några räkor inom några dagar, eftersom det inte är några fiskar =inget nitrit. Då förutsätter jag givetvis att det är ett bra pH samt att det inte är några andra konstiga saker i vattnet. Nybörjare på räkor, btw
  • Jessa
    • September 2003
    • 454

    #2
    Ta vatten från det gamla karet och pressa i gegget från filtret i det gamla karet så får de en kanon start. Då borde det inte vara några problem med att sätta i räkorna efter ett par dagar.

    Kommentar

    • Olfi
      • January 2007
      • 174

      #3
      Okej, ska bli! Ojoj, gula räkor vill jag så gärna ha. Fast såna brukar inte säljas i den affär jag går till.. Där har jag bara sett crystal reds och amano. Lite tråkigt.

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Precis, en rejäl urklämning av filtergegg får fart på det nya karet och färgar vattnet sådär härligt avloppsfärgat Har startat två av mina räkkar så och det har funkat fint att lämpa i räkor efter 2-3 dagar.

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Jessa
          • September 2003
          • 454

          #5
          Jag har inte heller hittat gula räkor i affärer så det blir att köpa privat eller utomlands.

          Kommentar

          Arbetssätt...